3662
Sök

Audi 100 c4 2.8 quattro -94: Missljud när jag svänger

Wolkan
13 augusti 2010
Trådstartare
Bilmodell
Audi 100 c4 2.8 quattro
Årsmodell
1994
Miltal
23xxx

Morrar när jag svänger men bara när jag står still eller kör sakta, inte vid högre hastigheter.
Det låter mest när jag svänger åt höger.
Nån som har nån aning vad felet kan vara?

Mvh

37 Inlägg
26 augusti 2010
Kan de inte ha någe me servon å göra då? tongue
Senast redigerat av Taunus_1978 (26 augusti 2010)

233 Inlägg
3 september 2010
det har med servon att göra du har antagligen luft i systemet har haft det på mina audi 100 förutom quattron den är tyst i styrningen

Audi frälst

260 Inlägg
3 september 2010
Brusten fjäder.
Senast redigerat av ChristerGustafson (3 september 2010)

Nu en Audi A4 -96

plankan
3 september 2010
Trådstartare
Krängnings/stabilisatorstag skulle jeg gissa på......

Försöker iaf
12 819 Inlägg
3 september 2010
Ett morrande ljud kan vara lite vad som helst, att det bara låter när du står still eller kör sakta beror på att du inte använder lika stora rattutslag i högre hastigheter.

Fredde_petermann: Det är väl självluftande system så hur kan du ha luft i systemet? Iallafall inte om du har rätt nivå i behållaren. Men om du nu har luft så är det dags att göra nåt åt det innan pumpen far åt skogen tongue

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (3 september 2010)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

233 Inlägg
3 september 2010
te_wik skrev:
Ett morrande ljud kan vara lite vad som helst, att det bara låter när du står still eller kör sakta beror på att du inte använder lika stora rattutslag i högre hastigheter.

Fredde_petermann: Det är väl självluftande system så hur kan du ha luft i systemet? Iallafall inte om du har rätt nivå i behållaren. Men om du nu har luft så är det dags att göra nåt åt det innan pumpen far åt skogen tongue

Mvh Tommy

det är vad jag har fått höra iaf jaså det är självluftande det visste jag inte smile

Audi frälst

Sök