3224
Sök

Mazda rx8 vs crossfire

192 Inlägg
13 augusti 2010
Trådstartare
va säger ni fantaster,går de ens att jämföra? crossfiren me sin v6:a på 217hk eller rx8:an 1,3l vankel?! men 231hk..vilken skulle ni valt. kom me positiva å negativa saker, vilken bil e roligast, mest prisvärd..?` andra bilar i samma prisklass150 +/- 20...?!

fireice_88@hotmail.com

2 077 Inlägg
13 augusti 2010
Jag har testkört en RX8a och den är ändå den bilen jag kört med minst volym men dem pinar på ganska bra smile bra väghållning samt går knappt köra den lagligt heller wink sen ljudet ja.. priceless!

Crossfire har jag hört ska vara som en Merca SLK och ja, personligen avskyr jag dem bilarna..
testkörde en Z3a,ja jag vet det inte e samma bil men kan tänka mig det e liknande.. men den var inte alls rolig..

Hade jag fålt välja hade jag valt RX8an alla dagar i veckan wink

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

KHRacing
13 augusti 2010
Crossfire fanns inte att beställa med diffbroms, är som nämnts byggt på "gammal" Mercateknik.
Senast redigerat av KHRacing (13 augusti 2010)

192 Inlägg
13 augusti 2010
Trådstartare
JDMCRAZE skrev:
Jag har testkört en RX8a och den är ändå den bilen jag kört med minst volym men dem pinar på ganska bra smile bra väghållning samt går knappt köra den lagligt heller wink sen ljudet ja.. priceless!

Crossfire har jag hört ska vara som en Merca SLK och ja, personligen avskyr jag dem bilarna..
testkörde en Z3a,ja jag vet det inte e samma bil men kan tänka mig det e liknande.. men den var inte alls rolig..

ofan..tongue skoj å höra dina åsikter,tycker att rx8:an e grymt snygg,kan tänka mig att den varvar rätt bra??tongue

fireice_88@hotmail.com

2 077 Inlägg
13 augusti 2010
__Linus__ skrev:
JDMCRAZE skrev:

ofan..tongue skoj å höra dina åsikter,tycker att rx8:an e grymt snygg,kan tänka mig att den varvar rätt bra??tongue

Ja, jag e ju ingen bilexpert då jag inte ens har en bil..
men har testkört en del bilar smile underlättar ibland känna bilhandlare big_smile haha..
Ja den e sjukt snygg, ja du måste ju varva ur den smile

Testkör en så förstår du nog vad jag menar smile
Vill själv ha en RX8 som senare projekt!

192 Inlägg
13 augusti 2010
Trådstartare
JDMCRAZE skrev:
__Linus__ skrev:
JDMCRAZE skrev:

Ja, jag e ju ingen bilexpert då jag inte ens har en bil..
men har testkört en del bilar smile underlättar ibland känna bilhandlare big_smile haha..
Ja den e sjukt snygg, ja du måste ju varva ur den smile

Testkör en så förstår du nog vad jag menar smile
Vill själv ha en RX8 som senare projekt!

finns ju inga i gbg om man tittar blocket..sad e rätt ovanliga,tror ja bara sett en i verkligheten på vägarna..

fireice_88@hotmail.com

2 077 Inlägg
13 augusti 2010
Ja man ser dem väldigt sällan, vilket e bra om man vill vara lite unik wink
Dock känns den lite ostabil bak.. men det e nog kul om man gasar ur den smile

Edit: lite inspiration om du skulle köpa en wink
http://www.motormavens.com/2010/07/cars … x-8-twins/
Senast redigerat av JDMCRAZE (13 augusti 2010)

192 Inlägg
13 augusti 2010
Trådstartare
JDMCRAZE skrev:
Ja man ser dem väldigt sällan, vilket e bra om man vill vara lite unik wink
Dock känns den lite ostabil bak.. men det e nog kul om man gasar ur den smile

Edit: lite inspiration om du skulle köpa en wink
http://www.motormavens.com/2010/07/cars … x-8-twins/

fan inspiration e farligt,risk att de blir impulsköp då;P

fireice_88@hotmail.com

2 077 Inlägg
13 augusti 2010
oj var inte alls meningen wink

OEM <3
6 957 Inlägg
14 augusti 2010
Personligen är ju sjukt svag för RX8orna, älskar bakdörrarnas öppning samt inredningen.

Pröva båda och känn efter? smile

OEM <3

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
14 augusti 2010
Jag skulle inte ha valt någon av dom. Definitivt inte Crossfire.
Tycker inte alls om Crossfire medans RX8 är en helt okej bil men kanske lite för vanlig (jag gillar mer ovanligt).
Crossfire är ovanlig men det finns ingen kvalité i den. Amerikansk bil = dålig inredning. Kom ihåg det.

Mellan dom två, RX8 på allt utom ovanlighet.
Crossfire endast för att den är ovanlig.

Men jag skulle tagit RX8.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

192 Inlägg
14 augusti 2010
Trådstartare
Thunderbird88 skrev:
Tycker inte alls om Crossfire medans RX8 är en helt okej bil men kanske lite för vanlig (jag gillar mer ovanligt).
Crossfire är ovanlig men det finns ingen kvalité i den. Amerikansk bil = dålig inredning. Kom ihåg det.

va skulle du ha valt för leksak i samma prisklass då?? 350z?!
rx8:an vanlig?? som sagt har sett dom en gång i verkligheten..de kallar ja inte vanlig:P

fireice_88@hotmail.com

VW-nörd?
4 332 Inlägg
14 augusti 2010
drar inte rx8an extremt mycket mer bensin och olja än motsvarande bilar utan wankel- motorer? det är väl detta som är den största nackdelen med wankel? iaf vad jag snappat upp...så man får väl helt enkelt räkna med högre driftskostnader för mazdan.

Hade dock aldrig kunnat leva med Crossfires utseende, ser faktiskt ut som en hund som ska bajsa...

http://www.scienceprojectwizard.com/wizardphotos/dog-poo.gif
http://www.autospectator.com/cars/files/images/2008-Chrysler-Crossfire-Coupe.jpg

Jag hade då inte kunnat levt med de tongue

192 Inlägg
14 augusti 2010
Trådstartare
Mortalis skrev:
drar inte rx8an extremt mycket mer bensin och olja än motsvarande bilar utan wankel- motorer? det är väl detta som är den största nackdelen med wankel? iaf vad jag snappat upp...så man får väl helt enkelt räkna med högre driftskostnader för mazdan.

Hade dock aldrig kunnat leva med Crossfires utseende, ser faktiskt ut som en hund som ska bajsa...

http://www.scienceprojectwizard.com/wiz … og-poo.gif
http://www.autospectator.com/cars/files … -Coupe.jpg

Jag hade då inte kunnat levt med de tongue

haha bästa jämförelsen;D haha..oki..mazdan kanske e lite snyggare då, de stämmer me wankelmotorn att den dricker mer, snitter säkert 1,2 blandad körning..e mkt för sån liten bil..crossfire:n me 343 hk då?? den borde gå som satan;D amg motor..

fireice_88@hotmail.com

1 298 Inlägg
14 augusti 2010
Chrysler Crossfire bygger som sagt på gamla Mercedes SLK, och 3.2-motorn som är den vanligaste är Mercedes gamla 320-motor som för längesen ersattes i Mercedes egna program mot en betydligt modernare 350.
RX8 är nog betydligt roligare att köra med sin wankel, bortsett från bensinförbrukningen som sägs vara ganska hög.

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

347 Inlägg
14 augusti 2010
http://www.blocket.se/ostergotland/Pors … 15&w=3

Kan vara värt att tänka på då detta är en mycket kul bil att köra

53 Inlägg
14 augusti 2010
Nackdelen med wankelmotorn i RX-8, är att den förbrukar väldigt mycket olja.. Sen bör du tänka på bensinkostnaderna också. Bortsett från detta är det en komplett och praktisk''drivers car''.

Aldrig nöjd
804 Inlägg
14 augusti 2010
Strunta i båda och köp en Boxster. Den enda nackdelen är att du upprepade gånger måste förklara varför du inte köpte en 911.

Livet är för kort för att äga Volvo.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
14 augusti 2010
Crossfire går bort utan att en motivering är nödvändig och Boxster är en relativt vanlig bil, har aldrig kört en RX-8 men trots att jag inte gillar plast och "japansk snits" tycker jag den är tokfräck samt att den låter och går riktigt bra.

Jag röstar för Mazda i det här fallet! smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
14 augusti 2010
__Linus__ skrev:
Thunderbird88 skrev:

va skulle du ha valt för leksak i samma prisklass då?? 350z?!
rx8:an vanlig?? som sagt har sett dom en gång i verkligheten..de kallar ja inte vanlig:P

Jag skulle valt något du säkert inte gillar då det verkar som att du gillar små spisar och inte gjutjärns v8or.
Då skulle det nog faktiskt landa på 350z.
Eller varför inte en Datsun 510 med skyline motor? big_smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Sök