Hej jag kan ingenting om bilar. Har inte ens körkort än men vid 34 är det banne mig dax så nu har jag handlat på mig en fin bil (från Blocket) för att ha något att övningsköra i (mina 2 snälla handledare är för rädda om sina egna lyx bilar så jag hade inget val
Hursom nu är det som såhär..
Den trilskas och låter inte kul alls
Alltså ljudet är typ som om man blandar skrammel med tickande..
Men inte som en bomb utan mer hackigt om ni fattar..
Jag tycker att det låter som att det kommer nånstans snett bakom till vänster om passagerarsätet just bakom föraren. Det låter mer utanför bilen eller vid nervevade rutor än inne om rutor och takluckan är stängd.
Ibland låter det inte alls och ibland låter det utavbarahelskotta
Blir bara värre och värre (det är oftare och oftare som ljudet kommer)
Rädd att allt bara ska braka ihop och gå sönder om jag inte gör något åt saken
Än räddare att det ska kosta skjortan och femtio då jag för tillfället är mellan två jobb
Men är väl lite som att gå till tandläkaren i tid så man slipper rotfyllning (dålig liknelse jag vet)
Men den oljudar ännumer också, det tjuter/visslar där fram under huven efter regn också plus att det brummar igång ordentligt när man kört ett tag och sen stannar. Antar att det blivit varmt eller så. Är det något man får leva med eller går det att få bort?
Är det farligt? Bör man byta nån rem eller kanske spänna eller åååh hur gör man?
Som ni märker är jag helt okunnig vad gäller bilar men jag är duktig på att baka och är trevlig som bara den istället *ler*
Skulle uppskatta väldeliga om någon kunde barmhärtiga sig och förklara vad det är som min älskade lilla bil lider utav.. Vill att den ska vara frisk och kry å inte gnälligt rosslig
Tack på förhand era hjältar så snälla!!
Maila gärna direkt till
rakapuckar@hotmail.com om du tror dig veta: vad jag bör göra/titta på/försöka få hjälp med
Psst.. Bilen är importerad från Tyskland där för rätt länge sedan och har ingen komplett servicebok. På mätaren står det att den gått lite över 21000 mil och tja den har sina skavanker men det är inget som stör mig förutom detta otäcka läskiga ljud
Tacksam om du vill bidra med din expertiskunskap (ja om det ringer en klocka i dig när du läser min beskrivning vill säga)
Trevlig avslutning på denna ljuva sommar mvh frk "Rakapuckar"