3698
Sök

Min radion höjer ljudet till MAX av sig själv!!

11 Inlägg
15 augusti 2010
Trådstartare
Hej!

Min radio (stereo? eller vad de nu än kallas...) i bilen har börjat höja ljudet av sig själv.
Ibland då man kör och har radion på så börjar den höja ljudet till MAX vilket medför att mina öron nästan sprängs och jag blir lite av en trafikfara när jag försöker stänga av den.

Den börjar höja ljudet successivt helt oprovocerat och då jag förjäves trycker på sänka ljudet knappen så höjer den sig mer ibland och ibland minskar den en plupp för att sedan öka igen tills den har nått max.

Trodde först att det var nått glapp i + knappen men eftersom ljudet höjs ibland då man trycker på - knappen så måste det vara nått annat.

Går detta att fixa själv eller måste jag köpa en ny radio/stereo?

Radion/stereon satt i bilen när jag köpte den och är av märket Sony CDX-L350 och ser ut som denna (fast min är en annan färg).

http://digitalcontent.cnetchannel.com/a … a9a7f7.jpg
Senast redigerat av Marzz (15 augusti 2010)

1 168 Inlägg
15 augusti 2010
i pappas bil så höjjs musiken själv när de blir högre ljud ifrån däcken o motorn.
saab 900 -97

3 466 Inlägg
15 augusti 2010
Det satt en exakt likadan stereo i min förra bil när jag köpte den, hade exakt samma problem och det var volymknappen som glappade, men jag har för mig att min skruvade ner istället..

Tror inte det är lönt att lägga ner tid på att ens försöka laga den, det är nog en ny som gäller..
Senast redigerat av M_icke_ (15 augusti 2010)

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

11 Inlägg
16 augusti 2010
Trådstartare
Okej, tack för hjälpen!

Sök