4840
Sök

Vilken bil har rymligast förarsäte?

3 Inlägg
15 januari 2011
#41
En jänkare med helsoffa, helt klart bäst plats. Man sitter ju tre i bredd om man är medelstor.
Borde finnas Capricer i rätt prisklass

//Roger

Bounty hunter
671 Inlägg
15 januari 2011
#42
T-Bird hade kapten stolar man kunde svänga ut och sedan vika bort ratten...swing away column

http://automotivemileposts.com/autobrev … wheel.html


294 Inlägg
15 januari 2011
#43
Problem som de flesta "Stora" bilar har, är att vänsta benet får ingen plats mellan ratt/dörrsida.

För mig är egentligen alla bilar för små, men jag kan köra vissa bilar pga placeringar av inredningen, t ex om dörrhandtaget sitter längre upp osv...

Kört de flesta bilar genom jobbet (bilmek)
Och t ex Hummer H2 är ingenting för oss över 195, vänster benet får inte plats, medans i en VW polo är det inga problem.

Vissa faller för grupptryck, men jag faller bara för laddtryck

360 Inlägg
16 januari 2011
#44
Merca w126 har rätt stora kapten-platser smile


59 Inlägg
16 januari 2011
#45
unpatterned skrev:
BMW E34 (huvet tar i taket)

Du vet att man kan sänka och höja stolen va? wink
Har nämligen en farsa på 1,95 som kunde köra min gamla e34 utan problem fast stolen inte var i längst ner.
Senast redigerat av Anuslainen (16 januari 2011)

294 Inlägg
16 januari 2011
#46
Anuslainen skrev:
unpatterned skrev:
BMW E34 (huvet tar i taket)

Du vet att man kan sänka och höja stolen va? wink
Har nämligen en farsa på 1,95 som kunde köra min gamla e34 utan problem fast stolen inte var i längst ner.

ja men jag är 1,98 och stort arsle.

Vissa faller för grupptryck, men jag faller bara för laddtryck

18 Inlägg
16 januari 2011
#47
Buick roadmaster, kan du flytta in och betala lägenhetshyra i framsätet.

gör allt idag imorgon är det försent!!!! :)

oo=00=oo
374 Inlägg
16 januari 2011
#48
Anuslainen skrev:
unpatterned skrev:
BMW E34 (huvet tar i taket)

Du vet att man kan sänka och höja stolen va? wink
Har nämligen en farsa på 1,95 som kunde köra min gamla e34 utan problem fast stolen inte var i längst ner.

Jag är 2.02 och hade en E34, var inga bekymmer att få plats. Sänkte jag stolen max så var det bara jobbigt för då satt jag för lågt. E34or är rymliga för långa förare.

Freude am fahren!

Rumpmas
3 860 Inlägg
16 januari 2011
#49
Inget illa menat, men din polare skulle antagligen må mycket bättre av att gå ned 50 kg istället för att försöka hitta så många omvägar runt det egentliga problemet som möjligt.

Alla som tränar någorlunda seriöst och ibland deffar kan skriva under på att det går nästan utan ansträngning att gå ned 2-3 kg/månad bara genom att ändra litegrann i kosten. Efter 2 år har han ju då gått ned 50 kg...

Tränar han dessutom tung styrketräning samtidigt får han behålla musklerna i större utsträckning än annars, vilket innebär att han inte behöver gå ned lika mycket innan han ser skaplig ut igen. Överviktiga kan också bygga muskler på ett kaloriunderskott, något som är mycket svårt utan dopingklassade preparat om man inte är överviktig.


Rumpmas
3 860 Inlägg
16 januari 2011
#50
Jag kan ju tillägga att jag som är 183 cm kort tycker att det kan vara krångligt att få in knäna under ratten på saab 9000 och jag är inte det minsta överviktig.

og9-3/ng900 är löjligt trånga faktiskt.

En herre på gymmet, typ 1,85/130kg utan överflödigt fett körde i alla fall runt i en peugeot 206 utan problem, och kör nu Volvo S60. Sjukt biffig gubbe, så det såg jäkligt roligt ut när han klev ur peggan lol
Senast redigerat av Andromeda (16 januari 2011)


294 Inlägg
16 januari 2011
#51
Andromeda skrev:
Jag kan ju tillägga att jag som är 183 cm kort tycker att det kan vara krångligt att få in knäna under ratten på saab 9000 och jag är inte det minsta överviktig.

og9-3/ng900 är löjligt trånga faktiskt.

En herre på gymmet, typ 1,85/130kg utan överflödigt fett körde i alla fall runt i en peugeot 206 utan problem, och kör nu Volvo S60. Sjukt biffig gubbe, så det såg jäkligt roligt ut när han klev ur peggan lol

Och jag ligger på 1,98/135kg, så de blir lite problem me de flesta bilar.

Landrover defenter "stor bil" så att säga, får jag inte igen förardörren på för ratten är för stor så benet får inte plats.

Ford brukar inte snåla med förarplats, har haft många som jag sitter bra i.
Mondeo, scorpio, t om escort går bra, men sierra går inte.

Vissa faller för grupptryck, men jag faller bara för laddtryck

345 Inlägg
16 januari 2011
#53
Fullstora USA-bilar med rattautomat och helsoffa. LTD Crown Victorian har riktigt bra med utrymme fram, trots den ganska stora kardantunneln.


Hemlös
321 Inlägg
17 januari 2011
#54
Saab 9000 rekommenderas inte, som många andra gör tongue Jätte trångt mellan ben och ratt.

Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!

1 062 Inlägg
17 januari 2011
#55
CruiZin skrev:
Saab 9000 rekommenderas inte, som många andra gör tongue Jätte trångt mellan ben och ratt.

Jättetrångt? Det håller jag då inte med om... då har du inte åkt tex E34, där är det trångt.
Känns som att åka småbil typ.

Har man sånt behov av jättestort benutrymme så är det väl mest äldre jänkare med soffa fram som passar kan jag tro.

M.V.H.


Rumpmas
3 860 Inlägg
17 januari 2011
#56
AndreasPlars skrev:
CruiZin skrev:
Saab 9000 rekommenderas inte, som många andra gör tongue Jätte trångt mellan ben och ratt.

Jättetrångt? Det håller jag då inte med om... då har du inte åkt tex E34, där är det trångt.
Känns som att åka småbil typ.

Har man sånt behov av jättestort benutrymme så är det väl mest äldre jänkare med soffa fram som passar kan jag tro.

M.V.H.

Det är ju inte det att det är trångt i sidled, verkligen inte. Men ratten är ju inte justerbar i höjdled och sitter faktiskt lite tokigt så att man typ har den i knät när man kör om man är av lite längre fabrikat med välmuskulerad rumpa och quads smile

Är man lite fetare kan jag tänka mig att man får problem med att få plats med låren på var sida om ratten då man kanske behöver kunna ställa om ratten i höjdled så att man kan sitta med låren mer ihop och ratten ovanför låren.

Men som sagt tycker jag att den absolut bästa lösningen är att gå ned i vikt istället för att komma på så många lösningar i vardagslivet som möjligt för att slippa ta tag i det egentliga problemet, att man är jävligt mycket fetare än snittet.

Annars får man väl skaffa ett arbetsskåp. Många tjockisar verkar sitta bra i dom då flera modeller har golvväxelspak utan mittkonsoll i vägen och "bussratt" smile


294 Inlägg
17 januari 2011
#57
Problemet med alla bilar med soffa, de som är genomsnitts lång skall nå ner till pedalerna.... vilket gör att missfostren (jag själv) inte får plats med benen alls.

Eller är de justerbart trots soffan? jag har inte kört nån med soffa som går att skjuta bakåt än.



Och det där med E34, de är så fruktansvärt hopplöst små inuti, var tvungen å köra en idag på jobbet, får seriöst öppna dörren för att kunna skicka i backen, och huvet tar i taket hela tiden, och JA stolen är i botten.

Vissa faller för grupptryck, men jag faller bara för laddtryck

1 562 Inlägg
17 januari 2011
#58
unpatterned skrev:
Problemet med alla bilar med soffa, de som är genomsnitts lång skall nå ner till pedalerna.... vilket gör att missfostren (jag själv) inte får plats med benen alls.

Eller är de justerbart trots soffan? jag har inte kört nån med soffa som går att skjuta bakåt än.



Och det där med E34, de är så fruktansvärt hopplöst små inuti, var tvungen å köra en idag på jobbet, får seriöst öppna dörren för att kunna skicka i backen, och huvet tar i taket hela tiden, och JA stolen är i botten.

cheva caprice har skjutbar soffa.

527 Inlägg
17 januari 2011
#59
Dom flesta jänkare med soffa kan skjutas både i höjd o längd plus en del kan tiltas.

jag vill inte uttrycka mig på något drastiskt sätt, men jag gör det ändå

1 062 Inlägg
17 januari 2011
#60
Andromeda skrev:
AndreasPlars skrev:
CruiZin skrev:
Saab 9000 rekommenderas inte, som många andra gör tongue Jätte trångt mellan ben och ratt.

Jättetrångt? Det håller jag då inte med om... då har du inte åkt tex E34, där är det trångt.
Känns som att åka småbil typ.

Har man sånt behov av jättestort benutrymme så är det väl mest äldre jänkare med soffa fram som passar kan jag tro.

M.V.H.

Det är ju inte det att det är trångt i sidled, verkligen inte. Men ratten är ju inte justerbar i höjdled och sitter faktiskt lite tokigt så att man typ har den i knät när man kör om man är av lite längre fabrikat med välmuskulerad rumpa och quads smile

Är man lite fetare kan jag tänka mig att man får problem med att få plats med låren på var sida om ratten då man kanske behöver kunna ställa om ratten i höjdled så att man kan sitta med låren mer ihop och ratten ovanför låren.

Men som sagt tycker jag att den absolut bästa lösningen är att gå ned i vikt istället för att komma på så många lösningar i vardagslivet som möjligt för att slippa ta tag i det egentliga problemet, att man är jävligt mycket fetare än snittet.

Annars får man väl skaffa ett arbetsskåp. Många tjockisar verkar sitta bra i dom då flera modeller har golvväxelspak utan mittkonsoll i vägen och "bussratt" smile

Då förstår jag!
Ja, bredden är verkligen inte mycket att skryta med i bla E34 men det är klart att har man inte stolen i botten eller har kraftiga lår/ben så blir det jobbigt i en 9000 också kan jag tänka mig!
Är själv 185 lång och 93kg och tycker jag har gott om plats som bara den i mina bilar men hade jag haft mycket kraftigare ben så skulle det verkligen bli problem iom att ratten bara går att justera i axiell ledd.

Åka jänkare med soffa vore ju kul men man får ju fråga sig hur pass modern och ekonomisk bil man vill ha också, och vad det är värt.

M.V.H.



Sök