Jag har en bekant som är ganska stor (160kg) , så jag undrar om det finns någon som kan ge tips på bilar med gott om utrymme i förarsätet? Jag vet att Volvo 945 var det ganska gott om utrymme i, men finns det någon som är större? Helst en gammal bil för max 30000 kronor inköpspris.
I en 242 har man mycket gott om plats om man drar tillbaka stolen och har det så lågt det går. Men sen är det ju lite pilligare att komma ut iochmed att dörrarna är aningen längre än på 4 dörrarsmodellen.
Jag tycker iaf att Saab 9000 är stor som få bakom ratten, större än alla Volvo, BMW Audi mlf jag har provkört. Tex E34 är ju löjligt liten inuti jämfört med yttermåtten! Skulle vara nån 7:serie kanske.. men ofta har tyska bilar stora breda mittkonsoler som stjäl utrymme.
Hehe, tror det var Alviks basketlag som blev sponsrade av Honda i slutet på -80 talet. Alla basketspelare hade varsin Honda Civic där dom plockade ur förarstolen ur bilarna och satt i baksätet och körde bara för att få plats.
Van:ar har väldigt dåligt benutrymme ifram tack vara "motorluckan" mellan säterna. Väger man runt 160kg så är nog benen ett problem i ett sådan typ av fordon. Men resten av kupén håller jag med om att den är stor. Lite löjligt stor, men skulle själv vilja ha en
"Synd" att de va i 30000:- klassen bara, annars hade en hummer/ram pickup/äldre cheva, ford, dodge-pickup:ar varit något.
Hehe, tror det var Alviks basketlag som blev sponsrade av Honda i slutet på -80 talet. Alla basketspelare hade varsin Honda Civic där dom plockade ur förarstolen ur bilarna och satt i baksätet och körde bara för att få plats.
Polisskolan did it
Ontopic: En Cheva Caprice med helsoffa fram är otroligt rymlig och bekväm
Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa! http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502
To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Billiga bilar med fattig inredning har ofta mera plats vid förarstolen än stora dyrare bilar. Hade en Opel Corsa ett tag och den hade väldigt mycket mera utrymme runt förar platsen än min e39.
BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!