Ellertz skrev:
tkd_rille skrev:
Ett annat tips är att de bästa är att jobba som anställd. Jag ser inte de vara värt att vara egen om man inte har 40-50 bilar. och bra anställda.
För att få fullgod utbildning kan de vara bra att ta en kurs där de har lite allmänt om sjukdomar och första hjälpen tsm med taxi.
Jag skulle påstå att det är tvärt om... Är du egen har du en helt annan frihet, och kan till stor del själv välja ditt schema, och köra hur mycket du vill så länge du håller dej inom viloreglerna. Plus att det ofta brukar bli lite mer på lönekuvertet den 25:e.
Dyrt att bli egen åkare, dyrt att fixa egen bil, dyrt att bekosta reperationer och bränsle etc. I slutändan så tror jag inte att man tjänar så värst mycket mer på att bli egen åkare. För att sedan låsa fast dig i taxiyrket då du lagt ner en hel del pengar i detta. För jag hoppas att du vet att du inte bara kan ta vilken bil som helst och börja köra taxi?
Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!