Tja! jag har ett problem med min mitsubishi Eclipse ,När man kör och inte har full gas så hoppar bilen till som fan!! och den har jätte svårt och komma upp i fart men när man gasar på bilen då e den ok!!! jag har bytt tändstiff och tändkablar och vet inte riktigt vad den kan vara nu... och bilen har börjat och dra för mycket bensin nyligen? någon som vet vad den kan vara? behöver verkligen hjälp med detta! upsskatar alla svar och hjälp. Mvh Eddie
hur kan jag veta om de e lambdasonden eller luftmassemätaren ?hur kan jag felsöka dom liksom? har kollat överallt ,bilen läcker inte alls!! de kan inte vara katten eftersom jag bytte den för 2 veckor ,men ska kolla hur bränslefilter ser ut:)
hur kan jag veta om de e lambdasonden eller luftmassemätaren ?hur kan jag felsöka dom liksom? har kollat överallt ,bilen läcker inte alls!! de kan inte vara katten eftersom jag bytte den för 2 veckor ,men ska kolla hur bränslefilter ser ut:)
Det kanske finns uttag för en dator att felsöka med, vet inte hur det är på såna bilar men. I vilket fall som helst, så är det lambasond eller luftmassemätare så får du fel kod på det.
kan vara fördelarlock o rotor som är slut. du kan prova o montera bort och göra rent. luftmassemätarn är enkel att kolla om den funkar. ha bilen på tomgång och dra ur kontakten, blir det någon skillnad så funkar den. är lambdan paj så brukar motorlampan lysa. annars är det bara gå steg för steg. bränsle, luft, tändning, osv..
nej de går tyvär inte och kopplar den till data. men jag ska göra som du sa Mitsuhini och ser om de kommer o ge mig nåt resultat tack för alla svar föresten
jag har inga fördelarlock och rotor i min bil !men jag testade och drog ut kontakten från luftmassemätarn och bilen började låta konstig då märkte jag att den funkar iaf motor lampan lyser inte i bilen o de betyder att lambdasonden är inte paj... vad kan de vara nu då???