2751
Sök

Hur svårt skall det vara att få sålt en hjälm i nyskick....?

28 Inlägg
16 augusti 2010
Trådstartare
En minst sagt off topic grej detta...
Men hur fan svårt skall det vara att få sålt en grymt fin hjälm utan repor till ett riktigt bra pris...?

Har sålt min moppe, men inte hjälmen än då den tycks vara omöjlig att sälja...?
Snor folk hjälmar idag eller vad är det som händer tror ni:D?
Jag menar det är ju sensommar ett bra tag till och sedan kommer hösten och visst finns det de som även kör på vintern, så att det nu är augusti borde inte spela allt för stor roll...

Inlägg redigerat:
Annonsen raderad med hänvisning till
§9 Annonsering
Annonsering (oavsett typ) får inte förekomma i forumet (inte heller i forumsignaturen)
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Mvh.
Hamilton

Svetsare
3 150 Inlägg
16 augusti 2010
Har kvar min hjälm med sen moppetiden (5 år sen) och har heller ej fått den såld än.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

28 Inlägg
16 augusti 2010
Trådstartare
ZonaX skrev:
Har kvar min hjälm med sen moppetiden (5 år sen) och har heller ej fått den såld än.

Hahaha jag hoppas inte att du då försökt att få sålt den i 5år nu:lol:

Men det var väl inga konstigheter med min annons?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
16 augusti 2010
Jag hade aldrig köpt en begagnad hjälm. Man vet ju inte om någon har varit och spottat eller t.om ollat insidan, USCH!

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

1 523 Inlägg
16 augusti 2010
Nej jag håller med te_wik, skulle aldrig köpa en beggad hjälm då den formar sig efter den första ägarens huvud..
sen sitter den kasst på nån annan!!

998 Inlägg
16 augusti 2010
Har också kvar min sen moppe tiden, 11 år sen tongue  Kul att ha som ett minne av en skojig tid.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

DFFL
9 020 Inlägg
16 augusti 2010
Hjälmar formas efter skallen med tiden så att den sitter bra och är effektivare vid en olycka.

Och vem fan vill trycka in skallen i någon okänd snubbes hjälm fylld med saliv, hudavlagringar och fan vet vad?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

volvolover
667 Inlägg
16 augusti 2010
onödigt att lägga tid på att sälja en hjälm som man sj använd oavsett hur fin den är, man ska inte köpa begagnade hjälmar heller för den delen, är de inga repor mm så spelar det inte ngn roll den kan ha fått skador på annat sätt. så behåll hjälmen och hoppas på att du får anvädning för den senare smile

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen

Muttley
16 augusti 2010
Blir hjälmen äldre än 5 år ska man bytta dessutom. Hoppas ingen köper en begagnad hjälm för snabbtgående fordon iallafall för sin egna skull

Sen är de faktiskt äckligt med tanke på att man svettas i en hjälm.
Möjligtvis kan du skänka den till en fattig stackare.

Svetsare
3 150 Inlägg
16 augusti 2010
LordLife skrev:
Har också kvar min sen moppe tiden, 11 år sen tongue  Kul att ha som ett minne av en skojig tid.

Precis, försökte sälja den typ första året den inte användes men nu står den ståtligt på en hylla som minne   smile   

Hade själv aldrig köpt en beggad hjälm men nån annan kanske ville  tongue

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

1 863 Inlägg
16 augusti 2010
Skulle aldrig köpa en en beggad hjälm, man måste tänka på huvet ( och med). Säljaren kan säga att den är hur fin som helst men man vet aldrig vad hjälmen varit med om.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

KHRacing
16 augusti 2010
smile
Noiseprojekt skrev:
Nej jag håller med te_wik, skulle aldrig köpa en beggad hjälm då den formar sig efter den första ägarens huvud..
sen sitter den kasst på nån annan!!

bästa inlägget på länge, exakt rätt svar.  smile

Knegare
718 Inlägg
16 augusti 2010
Hjälmen fungerarj u bara om den aldrig blivit tappad och ingen kan bevisa för mig, oavsett hur fin hjälmen ser ut..

Hade aldrig köpt en begagnad hjälm just därför.

William 2009-02-20

28 Inlägg
17 augusti 2010
Trådstartare
te_wik skrev:
Jag hade aldrig köpt en begagnad hjälm. Man vet ju inte om någon har varit och spottat eller t.om ollat insidan, USCH!

Mvh Tommy

Ja det e lite som att gå å köpa begagnade kallingar......
Hur tänker ni med tjejer...?
Måste alla vara oskulder eller:)?

28 Inlägg
17 augusti 2010
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Hjälmar formas efter skallen med tiden så att den sitter bra och är effektivare vid en olycka.

Och vem fan vill trycka in skallen i någon okänd snubbes hjälm fylld med saliv, hudavlagringar och fan vet vad?

Har ni bara legat med 1 tjej i era liv eller?
Fan vad fjolligt många av er tänker....
SUCK...

28 Inlägg
17 augusti 2010
Trådstartare
Turbomotor skrev:
onödigt att lägga tid på att sälja en hjälm som man sj använd oavsett hur fin den är, man ska inte köpa begagnade hjälmar heller för den delen, är de inga repor mm så spelar det inte ngn roll den kan ha fått skador på annat sätt. så behåll hjälmen och hoppas på att du får anvädning för den senare smile

Tack ett enda riktigt å vettig svar än så länge:D

Försöker iaf
12 819 Inlägg
17 augusti 2010
Anton80 skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Jag hoppas verkligen att tjejer har bättre hygien än gamla hjälmar.

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

28 Inlägg
17 augusti 2010
Trådstartare
te_wik skrev:
Anton80 skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Jag hoppas verkligen att tjejer har bättre hygien än gamla hjälmar.

Mvh Tommy

Hahahaha jo vi killar vill ju alltid hoppas på det men men själv så har man ju träffat ett antal som chockat
än....

Försöker iaf
12 819 Inlägg
17 augusti 2010
Anton80 skrev:
Hahahaha jo vi killar vill ju alltid hoppas på det men men själv så har man ju träffat ett antal som chockat
än....

Jojo ok.

Mitt poäng vara bara den, att precis som du säger. Det är som att köpa begagnade kallingar.
Hur vet du som köpare om säljaren hållt ren hjälmen och tex använt en hjälmhuva?

Sen att du jämför tjejjer med gamla underkläder och hjälmar är ju bara.. konstigt :S

Mvh Tommy

28 Inlägg
17 augusti 2010
Trådstartare
te_wik skrev:
Anton80 skrev:
än....

Jojo ok.

Mitt poäng vara bara den, att precis som du säger. Det är som att köpa begagnade kallingar.
Hur vet du som köpare om säljaren hållt ren hjälmen och tex använt en hjälmhuva?

Sen att du jämför tjejjer med gamla underkläder och hjälmar är ju bara.. konstigt :S

Mvh Tommy

Man luktar i den:D

Sök