2422
Sök

Val utav slutsteg

494 Inlägg
28 juni 2006
Trådstartare
hejsan grabbar jag har lite beslutsångerst om vilket steg som jag ska välja jag hoppas att ni kan hjälpa mig beslutet står mellan     dls ca 12 eller mangnat the rock mono

dls  steget

ligger på 500 watt i 1 ohm
avsäkrat på 2*30,     ca pris 1700kr

eller mangnat steget på 1*750 watt i 1 ohm
avsäkrat 4*20,,    ca pris 1900 kr

jag ska driva en drsgsteraudio bas 12a  ska drivas i 1 ohm, vill ha ut så mycket bas som möjligt

tack på för hand

jag är hård som sten

Häj Häj
90 Inlägg
28 juni 2006
om du vill ha ut så mycke bass som möjligt ska du vell köpa magnat steget, det är ju lite kraftigare

V O L V O
2 4 0 G L I N J E C T I O N

Fartälskare
390 Inlägg
28 juni 2006
olla in mina bilder...köp det!!!!! otroligt bra steg! Köpt på BRL i trollhättan han som sålde det sa att det var ett av det bästa dom hade o det stämmer verkligen..driver mycket bra!

Speedparts That´s why.......

Hewi
571 Inlägg
28 juni 2006
Vill du få ut max av basen(1000w rms) behöver du nog ett kraftigare steg , beror lite på vad du skall köra med för låda också

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

494 Inlägg
28 juni 2006
Trådstartare
pwilhelm skrev:
Vill du få ut max av basen(1000w rms) behöver du nog ett kraftigare steg , beror lite på vad du skall köra med för låda också

den ska sittai en 32 liters låda med 2, 3 tums portar

jag är hård som sten

494 Inlägg
31 augusti 2006
Trådstartare
linkan lindgren skrev:
hejsan grabbar jag har lite beslutsångerst om vilket steg som jag ska välja jag hoppas att ni kan hjälpa mig beslutet står mellan     dls ca 12 eller mangnat the rock mono

dls  steget

ligger på 500 watt i 1 ohm
avsäkrat på 2*30,     ca pris 1700kr

eller mangnat steget på 1*750 watt i 1 ohm
avsäkrat 4*20,,    ca pris 1900 kr

jag ska driva en drsgsteraudio bas 12a  ska drivas i 1 ohm,  på 1000w,vill ha ut så mycket bas som möjligt

tack på för hand

jag är hård som sten

6 851 Inlägg
31 augusti 2006
Audifantast skrev:
olla in mina bilder...köp det!!!!! otroligt bra steg! Köpt på BRL i trollhättan han som sålde det sa att det var ett av det bästa dom hade o det stämmer verkligen..driver mycket bra!

Såg inget steg alls på någon bild du hade..

Linkan: Vad får det max kosta?

Team Tondöv
649 Inlägg
31 augusti 2006
Audifantast skrev:

menar du JBL GTO-steget som du  skrivit i info:n?

i såna fall undrar jag vad det är för en försäljare som påstår att det är ett av det bästa dom har??
visst, det är ett helt OK steg, men ett av de bästa..  nepp!

494 Inlägg
31 augusti 2006
Trådstartare
Tiaz skrev:
Audifantast skrev:

Såg inget steg alls på någon bild du hade..

Linkan: Vad får det max kosta?

hälst inte mer än 2500 hittar inge bra begangnat heller, inte bra

jag är hård som sten

6 851 Inlägg
524 Inlägg
31 augusti 2006
Köp från utlandet.... Mycke bättre, sjukt vilka billiga grejer dom har där. Ex http://www.caraudio-versand.de/

6 851 Inlägg
31 augusti 2006
GrebyAxel skrev:
Köp från utlandet.... Mycke bättre, sjukt vilka billiga grejer dom har där. Ex http://www.caraudio-versand.de/

Men hur funkar det då med garanti om det skulle hända nått?

494 Inlägg
31 augusti 2006
Trådstartare
GrebyAxel skrev:

hur mycket är frakten på de där stället???

jag är hård som sten

524 Inlägg
31 augusti 2006
Jag köpte en cd från utlandet, från frankrike rättare sagt. Den gick åt helvete. Så jag fick skicka ner den och inom en månad fick jag en ny.. Så de funkade skitbra. Nu vet ju inte jag hur andra företag e, man kan säkert bli blåst på garantin om man har otur men de får man kolla upp innan man köper. Bara å maila å fråga.

494 Inlägg
31 augusti 2006
Trådstartare
GrebyAxel skrev:

så jäkla billigt är de vell la int?

jag är hård som sten

6 851 Inlägg
1 september 2006
linkan lindgren skrev:
GrebyAxel skrev:

Måste hålla med dej. Att det blir inte så mycke billigare när man räkna på frakt m.m..
Skulle det sedan vara så att man behöver hjälp..ja hur gör men då? skall man skicka ett mail och vänta flera dagar/veckor innan man får den OM man nu får någon?
Nej, då känns det bättre att köpa från ett seriöst företag här  i landet som man kan ringa eller åka till om man skulle behöva lite suport.

494 Inlägg
1 september 2006
Trådstartare
Tiaz skrev:
linkan lindgren skrev:
GrebyAxel skrev:

Måste hålla med dej. Att det blir inte så mycke billigare när man räkna på frakt m.m..
Skulle det sedan vara så att man behöver hjälp..ja hur gör men då? skall man skicka ett mail och vänta flera dagar/veckor innan man får den OM man nu får någon?
Nej, då känns det bättre att köpa från ett seriöst företag här  i landet som man kan ringa eller åka till om man skulle behöva lite suport.

visst de känns bra mycket säkrare, man får väll leta  vidare i bil sterio ljungeln

jag är hård som sten

1 503 Inlägg
1 september 2006
Jag köpte mitt audison lrx 1400 från dbakuten och det pumpar ut 900 W i 1 Ohm står det på kartongen men enligt dbakuten är det uppmätt till 1100 W. Vet inte om det finns några kvar nu p.g.a. att jag köpte mina på rean för 2900 kr. Men det finns säkert begagnat att köpa som är billigare.
Senast redigerat av Oboy6 (1 september 2006)

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

494 Inlägg
1 september 2006
Trådstartare
Oboy6 skrev:
Jag köpte mitt audison lrx 1400 från dbakuten och det pumpar ut 900 W i 1 Ohm står det på kartongen men enligt dbakuten är det uppmätt till 1100 W. Vet inte om det finns några kvar nu p.g.a. att jag köpte mina på rean för 2900 kr. Men det finns säkert begagnat att köpa som är billigare.

ja ja, man får fortsätta leta vidare,

jag är hård som sten

6 851 Inlägg
1 september 2006
Oboy6 skrev:

Det skall enligt uppgifter och mätning ge 1100 W max i 2ohm..
Det kan alltså ge mer i 2ohm än i 1ohm.

Sök