EricMSG skrev:
Okej, jag har inte mitt topp vrid så lågt på min Camaro. Jag vet att man har mycket vrid på låga varv på en V8'a, är uppvuxen med amrikanska bilar runt mig. Är nu på jenare tid man har börjat att kolla på andra bilar oxå.
Är själv också uppvuxen bland amerikanska bilar men har haft ögonen på andra. Satt själv och velade ifall man skulle hitta en Eurospec Supra innan jag hittade nuvarande GSX'en. Har mest varit runt ganska högpresterande V8'or med vridmomentet rätt tidigt i kurvan då jag tycker att det är en riktigt trevlig karaktär på motorn då.
Givetvis så beror ju allting på vad man har i motorn och hur man har ställt in det. Så ingenting är ju satt i sten som sagt, man kan säkert få en V8'a att börja ge effekt vid 5500RPM om man nu vill det, men då har man i snitt bara 3k RPM effektiv acceleration innan man behöver växla, så det är ju inte så skoj.
Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.