3241
Sök

Distinkta skillnader mellan CTR -04 och -05?

Najsumaracer
11 Inlägg
18 augusti 2010
Trådstartare
Hej!

I mars köpte jag en Honda civic type-r, -04 sa försäljarna. Såg fin ut och det var inga problem så jag slog till. Idag skulle jag flytta bilen till ett annat försäkringsbolag, och efter vi suttit och diskuterat priser osv, så säger tjejen i luren att det är en -05. Jag rättar henne och säger att det är en -04 men hon säger då att hennes uppgifter från transportstyrelsen påstår att det är en -05. När jag slår upp registreringsnumret står det även där att det är en -04. Var goda och titta efter själva https://www21.vv.se/fordonsfraga/; WCR457.

Så jag tänkte höra med er om det är möjligt att de tillverkat den juli 2004 enligt 2005 modellen? Eller om tjejen på länsförsäkringar har blandat ihop grejerna. Och finns det på något sätt jag kan se efter själv vilken modell det är? Vilka skillnader är där?

Tack på förhand big_smile
Senast redigerat av Hampee (18 augusti 2010)

385 Inlägg
19 augusti 2010
Eftersom bilen är tillverkad 2004-07 så kan den av vissa räknas som en -05. Jag vet att bilfirmor iaf skriver att det är en, till exempel, -05 om den är tillverkad efter juni -04.
Är möjligt att vissa försäkringsbolag går efter samma system, det vet jag dessvärre inte.
Men frågar du mig så är det en -04 tongue

Sök