3322
Sök

BMW M50B25 Trimning

stolt pappa
309 Inlägg
19 augusti 2010
Trådstartare
#1
Hej!
Har fått tag på en M50B25 Vanos som jag skulle vilja ha lite mera effekt ur big_smile

Det  jag har tänkt på är:
* Extraktorgrenrör
* 2½ Avgassystem
* Chipad (Det är den redan)
* öppet filter
* mappning om det skulle behövas


Skulle vilja ha mera tips och förslag på vad man mera kan göra!

Bentsen -//- Team Kombi Racing

1 482 Inlägg
19 augusti 2010
#2
Du kommer nog inte märka av någon effektökning av domdär sakerna.

Med lite flyt kanske du hamnar på 200-205hk.

Turbokonvertera istället, mest ekonomiska kontra effekt.

Men vill du bestämt sugtrimma så är det bara riva toppen och finlira med det, dvs porta, plana, komphöjning osv. Sen riva bottendelen och köra med 3 liters vev så du får 3 liter slag.

BLT Service
Theracords Music Label

stolt pappa
309 Inlägg
19 augusti 2010
Trådstartare
#3
Noxxer skrev:
Du kommer nog inte märka av någon effektökning av domdär sakerna.

Med lite flyt kanske du hamnar på 200-205hk.

Turbokonvertera istället, mest ekonomiska kontra effekt.

Men vill du bestämt sugtrimma så är det bara riva toppen och finlira med det, dvs porta, plana, komphöjning osv. Sen riva bottendelen och köra med 3 liters vev så du får 3 liter slag.

200HK+ är ganska bra i en E30 som ja ska ha motorn i smile mot 170hk som de är orginal..

Turbo har ja planer på, men lite framöver när man har lite mera pengar igen

Bentsen -//- Team Kombi Racing

3 354 Inlägg
19 augusti 2010
#4
Bentsen skrev:
Noxxer skrev:
Du kommer nog inte märka av någon effektökning av domdär sakerna.

Med lite flyt kanske du hamnar på 200-205hk.

Turbokonvertera istället, mest ekonomiska kontra effekt.

Men vill du bestämt sugtrimma så är det bara riva toppen och finlira med det, dvs porta, plana, komphöjning osv. Sen riva bottendelen och köra med 3 liters vev så du får 3 liter slag.

200HK+ är ganska bra i en E30 som ja ska ha motorn i smile mot 170hk som de är orginal..

Turbo har ja planer på, men lite framöver när man har lite mera pengar igen

170? m50b25 ligger väl på 192hk. var inte det m52b25 som "stryptes" till 170hk?
så då är det ju inte mkt effektvinst smile
Senast redigerat av Seth (19 augusti 2010)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

stolt pappa
309 Inlägg
19 augusti 2010
Trådstartare
#5
Seth skrev:
Bentsen skrev:
Noxxer skrev:
Du kommer nog inte märka av någon effektökning av domdär sakerna.

Med lite flyt kanske du hamnar på 200-205hk.

Turbokonvertera istället, mest ekonomiska kontra effekt.

Men vill du bestämt sugtrimma så är det bara riva toppen och finlira med det, dvs porta, plana, komphöjning osv. Sen riva bottendelen och köra med 3 liters vev så du får 3 liter slag.

200HK+ är ganska bra i en E30 som ja ska ha motorn i smile mot 170hk som de är orginal..

Turbo har ja planer på, men lite framöver när man har lite mera pengar igen

170? m50b25 ligger väl på 192hk. är väl m52b25 som "stryptes" till 170hk?
så då är det ju inte mkt effektvinst smile

hade orginal motor i... M20B25.. men rasa den motorn tongue

Bentsen -//- Team Kombi Racing

3 354 Inlägg
19 augusti 2010
#6
ah du mena bilen okej tongue

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra


Sök