ser riktigt bra ut... vart fick ni tag på fjärdrarna kan vara bra att ha om man ska ha ner en bass i 240tin
Thanks! köp fjädrar till en 245a, de är förstärkta passar rakt på med, finns även husvagnsfjädrar till 245 men det blir nog lite väl stumt skulle jag tro
Säg till om ni behöver en K-förknasare, har en ligger
Skadar ju inte med reservdelar till K för de tenderar ju att fungera så jävla bra ^^
De va hemskt va alla klagar på K motorn nja blir nog att slänga dit en vanlig strombergare eller nått om denna börjar krångla, men tack ändå!
k motorer funger bra när dom väl funkar o förblir så om man servar bilen rätt osv de negativa är att förbränningsutrymmet sitter i kolvarna så går kamremmen av så ere ventilsallad som gäller plus att om vaccumslangarna börjar bli torrsprickiga och hål i kan den börja gå ojämt..
Säg till om ni behöver en K-förknasare, har en ligger
Skadar ju inte med reservdelar till K för de tenderar ju att fungera så jävla bra ^^
De va hemskt va alla klagar på K motorn nja blir nog att slänga dit en vanlig strombergare eller nått om denna börjar krångla, men tack ändå!
k motorer funger bra när dom väl funkar o förblir så om man servar bilen rätt osv de negativa är att förbränningsutrymmet sitter i kolvarna så går kamremmen av så ere ventilsallad som gäller plus att om vaccumslangarna börjar bli torrsprickiga och hål i kan den börja gå ojämt..
Yes, denna funkar som sagt fint, på min Golf sitter det ngn liknande vakumhistoria och det kan ju bli galet om slangarna springer läck ska nog göra en kik till på kamremmen, är nog värt att byta den då lite tråkigt med ras btw tack för infon med att förbränningsrummet sitter i kolvarna! vart det så på de äldre b23 motorerna också? eler kom det på b230 motorn?
Senast redigerat av jerkan_saab (22 november 2010)
Varför krångla till det och inte köpa GOLF från början?=)
Är dock så att även b23 slår i ventilerna vid kamremsras p.g.a. plana kolvar.
Fördelen med k-motorn är att den har fuelcut, så du kan spara soppa genom att motorbromsa
Där ser man Fuelcut? på en förgasare? det hade jag inte en aning om riktig miljöbil fö fan när man ändå talar om K förgasaren, vet du vad en sån dricker på ett ungefär, då menar jag lugn gas
Varför krångla till det och inte köpa GOLF från början?=)
Är dock så att även b23 slår i ventilerna vid kamremsras p.g.a. plana kolvar.
Fördelen med k-motorn är att den har fuelcut, så du kan spara soppa genom att motorbromsa
Där ser man Fuelcut? på en förgasare? det hade jag inte en aning om riktig miljöbil fö fan när man ändå talar om K förgasaren, vet du vad en sån dricker på ett ungefär, då menar jag lugn gas
Ska vara den bränslesnålaste motorn när den väl fungerar.
Tändsystemet känner av när man motorbromsar och stänger då en magnetventil i förgasaren så bränslet stoppas
Är dock så att även b23 slår i ventilerna vid kamremsras p.g.a. plana kolvar.
Fördelen med k-motorn är att den har fuelcut, så du kan spara soppa genom att motorbromsa
Där ser man Fuelcut? på en förgasare? det hade jag inte en aning om riktig miljöbil fö fan när man ändå talar om K förgasaren, vet du vad en sån dricker på ett ungefär, då menar jag lugn gas
Ska vara den bränslesnålaste motorn när den väl fungerar.
Tändsystemet känner av när man motorbromsar och stänger då en magnetventil i förgasaren så bränslet stoppas
Där ser man, det va inte illa pinkat för att vara Volvo tycker jag fan en gammal 245a jag hade, den drack ju som ett as, men det vart SU på den inga problem att få den till att dra 3 liter milen fick jag höra av polarna som köpte den Känns ju bätre då att veta att denna motorn kanske är lite billigare än b21a med SU tack för infon! alltid kul att lära sig ngt nytt
Varför krångla till det och inte köpa GOLF från början?=)
Tjo hänt lite på 2 leif sen sist! bl.a. en besiktning vilket resulterade i BLANKT papper!, naturligtvis så nu äntligen är den besiktigad och skattad!
En polering fick det oxå bli, så nu blänker han igen, bara kamrem + olja & filter som skall bytas samt några lister som skall sättas dit sen är den så gott som klar
ursäktar för de dåliga bilderna redan nu ! Kommer fler och bättre om ngn vecka förhoppningsvis när den är helt klar!
Rensar ur bagagen!
Tvättad!
Polerad!
Polerad, ska dit några lister sen e den klar
Va tycks?
Varför krångla till det och inte köpa GOLF från början?=)
Plocka inte bort plastlisterna på dörrarna, då får ni mer jobb ^^
Ser riktigt bra ut
Tack! Nej nej fö fan dem ska inte bort vet aldrig vad som göms under dem däremot ska det dit några lister, bla den på tröskeln, samt den lilla som sitter i framkanten på bakskärmarna
Varför krångla till det och inte köpa GOLF från början?=)
Tja! Nu är detta projekt så gott som avslutat, iaf den betygsgrundande delen. Det är klart att det alltid finns grejer att göra om man vill de. Men tiden för grupparbetet är klart och ev kommer mindre uppdateringar att kunna synas här i fortsättningen beroende på om intresse för det finns?
Nu i helgen fick vi gjort en liten service, kamrem och oljebyte. skönt att få det gjort iaf! oljan vart mest behövlig att byta, den såg inte så jättekul ut men vafan en volvomotor ska la palla för de? Fick även hjälp av farsan att smörja stödlagret på kardanen, det gjorde gött för den slutade att tjuta sen
*Ett problem som jag inte förstår mig på vad det gäller denna bilen, varför funkar inte värmen tillfredställande? motortempen är ok men kommer bara ljummen luft, precis som på min Golf trodde det skulle vara bra värme i en 240? ngn som har haft liknande problem?
Kommentera nu vad ni tycker! bilen finns även online nu bland mina andra bilar
Varför krångla till det och inte köpa GOLF från början?=)
Har du taskig värme är elementet fullt med skit, temostatventilen öppnar dåligt eller igensatta slangar/ element invändigt
Tror mest på första förslaget, väldigt vanligt då löv och skit bara ramlar rakt ner i fläkten. Sätter alltid ett litet nät på mina värmepaket när jag återmonterar för att det inte ska komma ner, sen är det bara att blåsa från sidan ifall det täpper igen nätet...
Bilen blev riktigt fin Den är ju riktigt fräsch och fin i lacken utvändigt
Har du taskig värme är elementet fullt med skit, temostatventilen öppnar dåligt eller igensatta slangar/ element invändigt
Tror mest på första förslaget, väldigt vanligt då löv och skit bara ramlar rakt ner i fläkten. Sätter alltid ett litet nät på mina värmepaket när jag återmonterar för att det inte ska komma ner, sen är det bara att blåsa från sidan ifall det täpper igen nätet...
Bilen blev riktigt fin Den är ju riktigt fräsch och fin i lacken utvändigt
Ja jag hörde att det tydligen sitter ngn slags slinga på värmeelementet som skall styra en ventil som öppnar respektive stänger kranen, är det den du kallar för termostatventil låter ju som att det skulle va den du menar iaf vill igentligen inte plocka ner det då det är en del pill med det men är väl kanske enda utvägen antagligen... får la passa på att smörja upp fläkten när man ändå har isär det, den gnisslar, men stänger du av och sen sätter på den igen är den tyst Tack för tipsen! får försöka att riva ner det snart så återkommer jag med resultat! men.. den här termostatventilen om det är den som krånglar, måste jag byta den eller går det att koppla bort/ lura dne på ngt vis?
Tackar tackar! tkr med den blev riktigt bra så får man bara lite mer värme i bilen så är den perfekt hehe
Varför krångla till det och inte köpa GOLF från början?=)