3480
Sök

Kat eller inte kat????

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 256 Inlägg
21 augusti 2010
Trådstartare
Jag förmodar att denna fråga varit uppe förut men jag undrar om man behöver ha kat på en 86:a eftersom vad jag vet så kom lagen om kat 88 eller 89. Bilen är en flyttgodsbil med koden "F97B INFÖRTS TULLFRITT". Ser man på reg-beviset om den är reggad med kat eller inte? Det står inget i rutan med miljöfakta såsom gränsvärden eller nåt. Vill gärna ta bort katen. Hoppas att det är några seriösa som svarar och som vet vad som gäller. Jag vet att det är många härinne som är duktiga. Annars kan man ju ringa Bilprovningen i värsta fall.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

214 Inlägg
21 augusti 2010
va ja vet så ska de va kat på den om de sitter en, annars är de nog ingen fara på den, ja har ju en 87a som inte har så, annars kan du gör som polaren, ta av katten, kapa upp toppen på den o rensa ur den, sen svetsar du på toppen igen o hänger upp den, då tror bilprovningen att den sitter där o dom tror den funkar, han har bessat så i flera år med en 89a

Bakhjulsdrift o kjolar på volvo ska de va ;)

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
21 augusti 2010
Satt det katt från fabrik innan 89 så måste den sitta kvar men den behöver inte fungera.

Rensa skiten och låt den sitta kvar?

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 256 Inlägg
21 augusti 2010
Trådstartare
myran skrev:
Satt det katt från fabrik innan 89 så måste den sitta kvar men den behöver inte fungera.

Jag tror att katen satt på bilen när den kom till Sverige 88 och det borde betyda att den även satt på bilen från fabrik. Okay, då förstår jag hur det funkar.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Musiker
472 Inlägg
21 augusti 2010
myran skrev:

Så är det.

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)

Sök