3979
Sök

Lära sig motorteknik

38 Inlägg
22 augusti 2010
Trådstartare
Tjena,

Nu vet jag inte om jag har placerat denna tråden rätt, men annars får någon moderator helt enkelt flytta på den smile.

Jo, jag undrar om någon därute kan ge tips på hur man kan lära sig, på bästa sätt, det är här om motorteknik och hur man tillämpar det i praktiken. Jag är en novis på sådant här och jag skulle gärna vilja lära mig mer.

Glad Fisk

394 Inlägg
22 augusti 2010
hejsan, vad exakt är det du vill lära dig om motorteknik?
läs runt i forumets alla trådar om motorteknik et.c annars funkar google bra att söka på det ena o andra

praktiskt sett är det en fördel att köpa sig en "projektbil" såvida du har tillgång till garage och verktyg, och börja skruva, även om du har någon kompis som är duktig på att meka eller en i familjen som kan lära dig. lycka till

Mvh

vem fan är maptun?

38 Inlägg
22 augusti 2010
Trådstartare
Hejsan,

Jag har ett flertal bilar ståendes här hemma som min bror inte längre pillar på, som jag kan använda som projektbil.

Men jag vill gärna veta vad det är för olika delar man skruvar med. Tips på hur man kan få reda på det?

394 Inlägg
22 augusti 2010
CryptoN skrev:
Hejsan,

Jag har ett flertal bilar ståendes här hemma som min bror inte längre pillar på, som jag kan använda som projektbil.

Men jag vill gärna veta vad det är för olika delar man skruvar med. Tips på hur man kan få reda på det?

Okej, ja det är ju en fördel då.

vad lite mer specifikt vill du lära dig om, turbo motorer är alltid roligt att pilla med, och inte allt för avencerat.

vem fan är maptun?

38 Inlägg
22 augusti 2010
Trådstartare
Jag vill lära mig så mycket som möjligt. Turbomoterer verkar skoj, men lite för avancerat för min del nu när jag inte är så erfaren.

394 Inlägg
22 augusti 2010
CryptoN skrev:
Jag vill lära mig så mycket som möjligt. Turbomoterer verkar skoj, men lite för avancerat för min del nu när jag inte är så erfaren.

Okej, jo det är ju en del att lära in, precis som allt annat, kika runt lite här på motorteknik grundläggande i "viktigt" trådarna, om hur saker o ting fungerar, och hur en motor är uppbyggd et.c

vem fan är maptun?

38 Inlägg
22 augusti 2010
Trådstartare
Det ska jag göra smile.

Jag hade tänkt mig att börja att pilla på en Golf -90. Är det bra som projektbil och förstabil?

394 Inlägg
22 augusti 2010
CryptoN skrev:
Det ska jag göra smile.

Jag hade tänkt mig att börja att pilla på en Golf -90. Är det bra som projektbil och förstabil?

Ja det är helt klart en bra "projektbil" det gör ju inte så mycket om det inte går vägen,
lycka till Mvh Oskar

vem fan är maptun?

13 Inlägg
23 augusti 2010
Learning by doing som min farsgubbe brukar säga smile

Sök