3059
Sök

Barncancerfonden Projektbil. Projekt Framtid

210 Inlägg
15 mars 2011
Trådstartare
DRagnarsson skrev:
Vi på styling4u.se kommer bidra med ytterligare 3 st Sportstolar som vi hoppas kommer ge lite motivation till att fortsätta med projektet, allt för barncancer fonden. Mvh Daniel stylng4u

Tack så otroligt mycket. Jag är otroligt tacksam över ert stöd.

210 Inlägg
15 mars 2011
Trådstartare
Jag pratade med Christina Westdahl på Folksam och fick det enligt dom sista beskedet att dom kommer inte att betala något för det som stulits då det är biltillbehör. Har ingen betydelse om det är eftermarknads saker eller att det inte va monterat. Då det går som biltillbehör så skulle bilen varit försäkrad. Det kan vara jag som är korkad som inte helförsäkrat en kaross. Men nu vet jag det och jag råder er alla att försäkra bilen om det skulle vara så att ni råkar ut för att någon stjäl saker som ni har i garaget.
Jag kommer att skriva någon typ av pressrelease och även kontakta media om detta och jag tror att det kommer att vara intressant för media att ta upp detta.
Ännu är inte det sista ordet sagt från mitt håll.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
15 mars 2011
bcf_bilen skrev:
Jag pratade med Christina Westdahl på Folksam och fick det enligt dom sista beskedet att dom kommer inte att betala något för det som stulits då det är biltillbehör. Har ingen betydelse om det är eftermarknads saker eller att det inte va monterat. Då det går som biltillbehör så skulle bilen varit försäkrad. Det kan vara jag som är korkad som inte helförsäkrat en kaross. Men nu vet jag det och jag råder er alla att försäkra bilen om det skulle vara så att ni råkar ut för att någon stjäl saker som ni har i garaget.
Jag kommer att skriva någon typ av pressrelease och även kontakta media om detta och jag tror att det kommer att vara intressant för media att ta upp detta.

Bra de! Försäkringsbolag som dom skall ha skit

Rock'n Roll

Kung
603 Inlägg
15 mars 2011
bcf_bilen skrev:

Min förra datorstol var en sportstol från en bil, jag antar att den också skulle räknas som tillbehör till bilen om den blev stulen..

Vilket jävla skitsnack från folksam, kan förstå motordelar, men stolar, skärmar osv borde inte räknas som bildelar om dom inte sitter i bilen, du kan ju tex använda en bilstereo som vanlig stereo eller ha stolarna som vanliga stolar osv.. nej, jävla pissföretag det där.

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.

210 Inlägg
15 mars 2011
Trådstartare
Uttelito skrev:
bcf_bilen skrev:

Min förra datorstol var en sportstol från en bil, jag antar att den också skulle räknas som tillbehör till bilen om den blev stulen..

Vilket jävla skitsnack från folksam, kan förstå motordelar, men stolar, skärmar osv borde inte räknas som bildelar om dom inte sitter i bilen, du kan ju tex använda en bilstereo som vanlig stereo eller ha stolarna som vanliga stolar osv.. nej, jävla pissföretag det där.

Ja det skulle den säkert gå som.
jag va ju så ärlig att jag sa att det va till bilen. Men det borde ju gå som lösöre när det inte är på plats tycker jag.

149 Inlägg
15 mars 2011
har inte försäkringsbolagen en oberoende ombudsman ller det kanske inte hjälper det heller ?

2 924 Inlägg
15 mars 2011
Vad hade du för typ av försäkring? En s.k Avställnings/Garageförsäkring?

~ Life is short, have FUN! ~

210 Inlägg
15 mars 2011
Trådstartare
KiWmasTer skrev:
har inte försäkringsbolagen en oberoende ombudsman ller det kanske inte hjälper det heller ?

Jo det har dom och jag skall kontakta han/hon imorgon

210 Inlägg
15 mars 2011
Trådstartare
peegee skrev:

Jag hade ingen försäkring på bilen då den bara är en kaross och allt skulle monteras. Jag kunde ju aldrig tänka mej att någon skulle bryta sej in i garaget. Det är ju något som man har fått lära sej nu.

2 924 Inlägg
15 mars 2011
bcf_bilen skrev:
peegee skrev:

Jag hade ingen försäkring på bilen då den bara är en kaross och allt skulle monteras. Jag kunde ju aldrig tänka mej att någon skulle bryta sej in i garaget. Det är ju något som man har fått lära sej nu.

Ok jag förstår, tänkte bara om det fanns nåt att lära om Folksams fordonsförsäkringar här men hursomhelst väldigt tragiskt sad

Om du har bilder på de stulna delarna, så lägg upp dem här i tråden och/eller skapa en ny tråd med dem i avdelningen "Efterlyst": http://www.garaget.org/forum/viewforum.php?id=29
För borde ju vara rimligt att förövarna försöker sälja dem... hmm

~ Life is short, have FUN! ~

210 Inlägg
15 mars 2011
Trådstartare
peegee skrev:
bcf_bilen skrev:
peegee skrev:

Ok jag förstår, tänkte bara om det fanns nåt att lära om Folksams fordonsförsäkringar här men hursomhelst väldigt tragiskt sad

Om du har bilder på de stulna delarna, så lägg upp dem här i tråden och/eller skapa en ny tråd med dem i avdelningen "Efterlyst": http://www.garaget.org/forum/viewforum.php?id=29
För borde ju vara rimligt att förövarna försöker sälja dem... hmm

Det va bra förslag. Jag har bilder på allt. Jag lägger upp bilder på det under morgondagen.

141 Inlägg
16 mars 2011
Eftersom ändåmålet är som det är tycker jag att du ska kontakta Efterlyst på TV3 och fråga om dom är intresserad av att göra en grej om det.

Happines is a choise!

210 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
Saneringa skrev:
Eftersom ändåmålet är som det är tycker jag att du ska kontakta Efterlyst på TV3 och fråga om dom är intresserad av att göra en grej om det.

Jag skickade ett mail till dom förra veckan.

FD Team Projekt Framtid
16 Inlägg
24 mars 2011
Jag har i samråd med Frank beslutat att hoppa av projektet då min tid framöver är begränsad eftersom jag skall bli pappa inom  snar framtid och kommer inte att ha den tid som är ett måste för detta projektet. Jag önskar Frank och projektet lycka till och jag skall försöka hjälpa till när jag kan.

Andreas

Kung
603 Inlägg
19 maj 2011
Så, hur gick det med detta?

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.

Rally Mupp
300 Inlägg
19 maj 2011
Uttelito skrev:

Jag undrar oxå!

Dubbla Webrar är ljuv musik i mina öron!!
Projekttråd! http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 69&p=1

210 Inlägg
18 september 2011
Trådstartare
Nu efter många om och men så börjar jag att arbeta med projektet igen. Inbrottet tog hårt på mej men som jag har sagt i intervjuer och reportage så skall inget hindra mej från att genomföra det.
Kommer tyvärr att ta lite längre tid än väntat då jag måste köpa nya saker. Får köpa nya saker till inköpspris från många av mina sponsorer men det kommer ändå att kosta mej en del då sammanlagda värdet är 100.000 kr. Men som sagt det skall genomföras.

210 Inlägg
18 september 2011
Trådstartare
rallykleen skrev:
Uttelito skrev:

Jag undrar oxå!

Försäkringsbolaget betalar inte ut något så jag får ta allt ur egen ficka så det kommer att dra ut på tiden men jag kommer att genomföra projektet.

210 Inlägg
18 september 2011
Trådstartare
DRagnarsson skrev:
Vi på styling4u.se kommer bidra med ytterligare 3 st Sportstolar som vi hoppas kommer ge lite motivation till att fortsätta med projektet, allt för barncancer fonden. Mvh Daniel stylng4u

Hej Daniel.
Nu drar jag igång med allt igen efter att jag har slickat såren.
Står erbjudandet fortfarande kvar??

177 Inlägg
18 september 2011
fyfan att nån kan sno från en bil som ska stödja barncancerfonden.... sad   ibland undrar man vad de finns för människor i världen.

Sök