2622
Sök

Tips för å styla 240?

2 Inlägg
29 juni 2006
Trådstartare
Tänkte styla min volvo 240.
Ngn som kan ngn bra sida där det finns grill, ögonlock, vingar, kjolpaket och lite smått och gott?

2 652 Inlägg
29 juni 2006
realcar.se

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
29 juni 2006
gör en snygg 240 ist utan massa plast o skit! räcker med en grym puts på lacken, sjysta fälgar, nån liten vinge, sänkning, o lite toning! så skulle iaf ja gjort tongue

747 Inlägg
29 juni 2006
racing-jimpa skrev:
gör en snygg 240 ist utan massa plast o skit! räcker med en grym puts på lacken, sjysta fälgar, nån liten vinge, sänkning, o lite toning! så skulle iaf ja gjort tongue

Håller med... 240 är snygga som de är utan alla jävla kjolar och sån skit... ska vara stilrent

Älgahäng Räjsing Club

1 161 Inlägg
29 juni 2006
www.hallsjostyling.se finns ju oxå..
men ja tycker nog du ska göra som 360_sleeper och racing_jimpan säger..
men de ä ju ditt val

171 Inlägg
29 juni 2006
mina sidokjolar kommer från plast o  son och front spoilern kommer från hällsjöstyling likaså ögonlocken

Volvo 240glt -84
Volvo 240tic -81
Audi a4 2,0t quattro -06

Plåtgam
19 Inlägg
29 juni 2006
Runda små strålkastare är riktigt grymt på 240 tongue  Som på bilden till vänster <--
www.voc.se/rta.motorsport har börjat tillverka sånna och är snart tillsalu. Passformen är kanon. Kika på bilderna under Volvo 242 Rally A-traktor.

Och inga kjolar o sånt. Laga trösklarna, skärmkanter från rost o lacka istället wink
Senast redigerat av RallyJimmy (29 juni 2006)

358 Inlägg
30 juni 2006
lacka den mattsvart och spraya "RÄÄÄSER" i rosa på sidorna? tongue

66 Inlägg
30 juni 2006
en 240 går inte att styla

volvoraggare
4 776 Inlägg
30 juni 2006
kjolar är nått som kvinnor bär det ni ju rwdan så sånt ska ej bäras på bilen jeens en grupp a turbo vinge och snygga fälgar plus en snygg lack och tonade rutor blir snyggt

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

1 639 Inlägg
30 juni 2006
Sluta att förstöra den fina bilen 240 ! Original börjar dom bli klassiker och sedan kommer lunarkidzen och förstör dom med massa skit ! Varför styla en 240 ? Oavsett vad du gör så finns det 10000000 andra som har en likadan, en fin originalare däremot, då är det INTE PINSAMT att åka 240 som är fallet om du har 100 kilo extra plast, kapade fjädrar, hemmatonade ljus 3x5W i baklyktorna och 22" fälgar m.m.m.m.m.. USCH !
Senast redigerat av mrcelica (30 juni 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

Bigge
30 juni 2006
Man ska INTE inte under några som hellst omständigheter sätta på kjolpaket på en 240! Borde vara olagligt! Det räcker med fin puts, fälgar, sänkning å lite småkrafs! tongue

Fisketokig
2 997 Inlägg
30 juni 2006
Ursäkta men kan inte 240 få dö ut som bilmodell?

Jag fattar inte varför folk har dem och framför allt ska styla dem. Det går aldrig få dem snygga och ju mer de försöker ju mer skämmer de ut sig.

Slit och släng bil. OK men låt det stanna där.

När f.d Epa-pojkarna skaffat sig körkort så blir det en skabbig 240 sen någon hemmatonat och överdimensionerad plast och hänger och slänger, sen en gamal MDS-baslåda så tror de att de är kungar och vill såå gärna visa upp sig nere vid korvmojjen.

Ta en vettig bil och börja med, gå upp till 850:n eller en V70? om man ska hålla på volvo.

240 är bara så desperat försök så lika bra att lägga ner... Skaffa dig ett Lunar-konto och leta reda på gamla kompisarna från lågstadiet så kan nu ut och neonstyla en vespa istället...

hmm

suck...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

1 436 Inlägg
30 juni 2006
En snygg 240 skall enligt mig ha USA-blinkers eller vita. Lacka insatserna. Helvit överrad på bakljusen. Raggarrand ibak och bromsljus på alla tre ljusen, typ usa-stuk. Kroma topplock och putsa hela motorutrymmet. Blänkande lack i någon smakfull färg.
Fullutrusta med elhissar och alla de mätarna som finns som orginaltillbehör. Svart grill. Svart inredning.

Ingen toning, inga kjolar, ingen border i framrutan.

Edit:
Sedan lägger man kjolpaketspengarna på lite trimm! Det är kul med 240's som drar bra.
Senast redigerat av Caffe (30 juni 2006)

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Bärs!
3 456 Inlägg
30 juni 2006
Martin 9-3 skrev:

Jag fattar inte varför folk har dem och framför allt ska styla dem. Det går aldrig få dem snygga och ju mer de försöker ju mer skämmer de ut sig.

När f.d Epa-pojkarna skaffat sig körkort så blir det en skabbig 240 sen någon hemmatonat och överdimensionerad plast och hänger och slänger, sen en gamal MDS-baslåda så tror de att de är kungar och vill såå gärna visa upp sig nere vid korvmojjen.

Ta en vettig bil och börja med, gå upp till 850:n eller en V70? om man ska hålla på volvo.

240 är bara så desperat försök så lika bra att lägga ner... Skaffa dig ett Lunar-konto och leta reda på gamla kompisarna från lågstadiet så kan nu ut och neonstyla en vespa istället...

hmm

suck...

ööh, tror du missade att 850 å V70 är en lite annan prisklass... eller? 240/740 är perfekt, Billiga reservdelar och sånt också...

>> OLD VOLVOS NEVER DIE - THEY ONLY GO FASTER <<

Garaget.org peakade 2008.

348 Inlägg
30 juni 2006
Som sagt tidigare, en stil ren 240 med väldigt bra puts, då är du ganska unik och har en fin bil (med bra andrahans värde också!)

66 Inlägg
30 juni 2006
Martin 9-3 skrev:

hmm

suck...

håller helt med smile  om du ska styla en 240 kommer folk bara skratta åt dig vart du än åker för det kan bara bli fulare om du slänger på plast på en sån bil, gör det diskret och stilrent så kanske dom kan bli snygga.

1 639 Inlägg
30 juni 2006
Martin 9-3 skrev:

hmm

suck...

Kunde inte sagt det bättre själv...
240'n passar bra som vinterbil eller bruksbil (om man bortser från de höga driftskostnaderna
Fånigast av allt är ju de som hittar på egna varianter av bilen, såsom 240R, förstå att det finns ingen R modell av denna bil !
Senast redigerat av mrcelica (30 juni 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

Kung av sand
2 Inlägg
30 juni 2006
Ett riktigt hett tips är att du sälger aset.. Sedan köper du en fin audi eller vw och då kommer du se att då kommer du få kompisar o tjejer på köpet!!!

1 396 Inlägg
30 juni 2006
http://www.garaget.org/show.php?car=1404

Den enda 240:n jag tycker är fin.

Så visst går dom att få fina.
Senast redigerat av NiclasT (30 juni 2006)

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

Sök