Hej! Håller på o ska gjuta en gångväg i trädgården i cement, kom att tänka på att det måste ju gå att färga den på nåt sätt så att den blir väldigt mörkgrå eller näst intill svart! Nån som har några tips? Vart kan det tänkas finnas färgpigment att köpa? Har kollat lite på byggmax o bauhaus men dom verkar inte ha nåt..
Hej! Håller på o ska gjuta en gångväg i trädgården i cement, kom att tänka på att det måste ju gå att färga den på nåt sätt så att den blir väldigt mörkgrå eller näst intill svart! Nån som har några tips? Vart kan det tänkas finnas färgpigment att köpa? Har kollat lite på byggmax o bauhaus men dom verkar inte ha nåt..
Det är 500Liter cement som ska färgas!
Mvh/Jon
ska finnas färgpigment att köpa. nu har jag ingen koll på vad dom omnämnda byggvaruhusen har för leverantör av cement. vi handlar av finja och jag tror bestämt att dom har pigment att köpa. vet att det finns till putsbruk iaf så det borde finnas till vanlig cement också! hör med närmaste XL-bygghandlare. dom borde kunna få tag i det
Hej! Nu har jag ringt runt till en massa färghandlare och byggvaruhus dom flesta har inte och dom som har säljer det i 110ml förpackningar som kostar 130kr/st och räcker till en liter cement! Och det skulle jag nog behöva en hel pall av så det fick bli ofärgad cement på gångvägen! Tack för hjälpen iaf!
Hej! Nu har jag ringt runt till en massa färghandlare och byggvaruhus dom flesta har inte och dom som har säljer det i 110ml förpackningar som kostar 130kr/st och räcker till en liter cement! Och det skulle jag nog behöva en hel pall av så det fick bli ofärgad cement på gångvägen! Tack för hjälpen iaf!
Mvh/Jon
det där låter helt sjukt! om du verkligen vill ha färgad cement så ring direkt till finja och hör vad det skulle kosta att specialbeställa. såvida du inte redan är klar med jobbet
Skulle satsat på Pigmentec dom är väldigt hjälpsamma. Har för mig att Beijer sålde deras prod. men dom kanske har slutat med det. Annars borde ett mineraliskt pigmentpulver funka. Finns hos de flesta färghandlare för småpengar. Vet inte hur hållfastheten blir dock.