Egentligen bara din budget som begränsar hur mycket du kan trimma en bil. Annars så är målet att ha så bra luftflöde som möjligt, trimmar man seriöst så portar man ju ofta toppen för att få bättre flöde in och ut ur motorn. Men annars kan du ju slänga på öppet filter, grövre avgas, så har du iaf en eller två hästar - men en jäääävla massa ljudhästar. Sänk den så att den blir stum också, bilen känns rappare då.
Turbo/kompressor (supercharger som du säger) går förstås, men är väl inte helt lätt att bygga (man ska inte ha tummen mitt i handen som jag t.ex.). Turbo och kompressor är samma teknik men två olika metoder, båda jobbar med att trycka in mer luft i motorn + mer soppa = större explosion = mer kraft
Hur man turbokonverterar BMW-motor (M20B20 tror jag att -89an har) lär finnas här och där.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Står förvisso E30 (som är 3 serie mellan typ 83 och 90 om jag inte minns fel), men tidiga E34 (89-90/91 inte säker alls) körde med M20-motorn, innan M50 kom.
trim säljs inte per kilo utan du måste själv tala om vad du vill ha.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-