Får hem ett sportsystem (EFTER KATT!) till min mazda 626 2.0i 16v snart o jag tänkte kolla med er om ni vet några hemsidor där man kan få tag på Extraktorgrenrör + "röret ner till katten"??? gärna med sportkatt också vore helt underbart, vill helst ha 2tum men 2.5 tum duger nog det med..
tror motorn heter fe2 eller liknande (4 cyl) och har för mig att det är samma motor i ford probe... har letat som en galning hela dagen efter just dem här delarna men jag kommer bara till en massa konstiga utländska sidor där jag fattar 0 o jag vet inte ens vilken dimension det har o.s.v.
uppskattar all hjälp jag kan få...
smyger in en liten minifråga: jag kör efter LMM när det gäller bränsletillförseln.. hänger det verkligen med nu när jag drar på ett fullt 2/2½tums system + öppet filter? eller bör jag göra andra modifikationer? (DEN SKA KUNNA BESIKTAS DÅ DET ÄR MIN BRUKSBIL!)
okej grabbar o tjejer jag hittade grenrör, nu söker jag bara efter en sportkatt... nån med någon bra hemsida för att hitta sportkattar??? tack! och ja det är 2.5" så det blir det.
okej tack, har googlat en bra stund nu och hittar bara universalkattar utan fästen, så jag undrar nu om jag måste hålla på o svetsa fast fästen på katten för att få den att passa? Har bara bytt avgasrör någon gång sådär och då har katten redan suttit på (inbyggt) så jag är nybörjare på den saken med...
har du tillgång till svets eller har någon vän som har svets kan du ju be han om en tjänst, tar ju inte mer än en timme att göra ett bra fäste Kommer själv att bygga ett 2.5" avgasrör till en peugeot 205 gti och skippa katten, lite mer effekt då