3281
Sök

Vw golf-90 går på tre cyl när den är kall

187 Inlägg
29 augusti 2010
Trådstartare
#1
hej min golf går på tre cyl när den är kall varför jag har bytt rotor  och fördelar lock men har tanke på att byta tänd modul och tändspole kan det va nått av dom felen vad tro ni??tac för hjälpen

det är inte farten som dödar det är de plötsliga stoppet

Administratör
2 978 Inlägg
29 augusti 2010
#2
Vilken cyl är det den inte går på? Ganska vanligt att insugspackningen på 3an eller 4an läcker när motorn är kall

En kopp av den svarta såsen...

187 Inlägg
29 augusti 2010
Trådstartare
#3
jag tro det är 4an tro jag så fort den kommer upp lite i temp går den som en klocka

det är inte farten som dödar det är de plötsliga stoppet

Administratör
2 978 Inlägg
29 augusti 2010
#4
Om du varvar motorn när den är kall låter det som att den går på alla då så att det bara är runt tomgång den missar eller går den på 3 oavsett vad du gör när den är kall?

En kopp av den svarta såsen...

Fri fart för ett fritt folk!
14 132 Inlägg
29 augusti 2010
#5
börja med att försäkra dig om att förgsarfoten är hel om det är en rp motor och inte en gti
kolla även slangen mellan motorn och bromsservon

Kör fort så hinner inget hända...

187 Inlägg
29 augusti 2010
Trådstartare
#6
den går som en klocka när man gasar till bara på tom gång den går konstigt...ja det är rp motorn

det är inte farten som dödar det är de plötsliga stoppet

Fri fart för ett fritt folk!
14 132 Inlägg
29 augusti 2010
#7
rekord61 skrev:
den går som en klocka när man gasar till bara på tom gång den går konstigt...ja det är rp motorn

låter verkligen som när jag fick ett hål i gummislangen mellan insug och bromservon
då gick den halvt som halft och lät som den gick på 3burkar men rörde man gasen gick den som "vanligt" igen
var ett litet hål som knappt gick att se

Kör fort så hinner inget hända...

187 Inlägg
29 augusti 2010
Trådstartare
#8
då får jag kolla den slangen tackar för alla tips

det är inte farten som dödar det är de plötsliga stoppet

Administratör
2 978 Inlägg
29 augusti 2010
#9
Kolla slangen det är ju oxo ett vanligt fel men det felet brukar inte laga sig när bilen blir varm. Men med lite tur är det den ändå för den är ju mycket lättare att byta än insugspackningen smile

En kopp av den svarta såsen...

Försöker iaf
12 819 Inlägg
29 augusti 2010
#10
Kolla slangen till vakumklockan som sitter på fördelaren. Vad händer om du kopplar ur slangen och pluggar den?



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

187 Inlägg
29 augusti 2010
Trådstartare
#11
då ska jag kolla den slangen med

det är inte farten som dödar det är de plötsliga stoppet


Sök