11 september 2010
Trådstartare
Man vet ju inte om tipsen stämmer, allt har varit väldigt märkligt.
Bilen stjäls inne på gården på mitt jobb (som är en bilfirma). Där står ca 50 bilar inne på gården. Både nya och bagagnade. Men min stod förmodligen närmst en grindöppning. Jag såg genom verkstadsfönstret när bilen kördes iväg. Jag och en kollega sprang efter men den var redan borta. Vi tog varsin bil och körde ut och letade. Lönlöst!
En vecka senare ringer det en man på min efterlysningsannons på blocket. Han säger att den står på en av hans åkrar i Eslöv. Sönderslagen bakruta och ett hjul saknas. När jag frågar efter hans namn och nummer bryts samtalet. Jag ringer till en polare i Eslöv och han kör ut och letar lite, men åkrarna kring Eslöv är många och stora så det gav inget. Tack Martin!
Ytterligare några dagar går och en morgon får jag ett mail där det står att det kan vara den bilen som står på en parkeringsplats på Stenmursvägen 35 i Kalmar. Polisen kör dit och letar men den finns inte där.
Bilen är nu avställd och jag har tappat hoppet om att få tillbaka den i samma goda skick den var när den försvann.
Live today, you never know what tomorrow brings!