31 augusti 2010
Trådstartare
Jag har fått ett litet problem med min Audi A6 1,8 T -01.
Det var nämligen så att jag chippade min bil hos powerchip & den gick bra, men efter någon dag började den misstända vid belastning, tyckte inte det var så farligt, men det blev bara värre & värre, sedan efter någon dag så gick den extremt dåligt & motorlampan började sedan lysa.
Pratade med Audi & dom trodde på en tändspole som hade gett upp, vilket är vanligt.
Kopplade in datorn i bilen & felsökte lite, "misständning cylinder 4" så jag bytte Tändspole sen gick den igen.
Men den gick endast någon mil sen gick den sönder igen, så jag bytte tändspole en gång till, samma som tidigare så var det 4ans cylinder. Denna gång efter någon km vid högre varv så började den misstända & efter några sekunder så kände man att den endast gick på 3 cylindrar.
Pratade med Powerchip men dom säger att spolar & stift måste vara i bra skick osv, vilket det är, & att chippningen inte styr enskilda cylindrar, enligt dom så är misständningen inte ett resultat av chippningen.
Men eftersom detta började efter chippningen så tycker jag detta låter lite konstigt.
Men vad tror ní kan vara problemet?