Som jag förstått går motorn bra när den är varm, du har bytt ett antal olika saker som alla skulle hjälpa till att lösa problemet - men lik förbaskat är den svårstartad när den är kall.
Elen verkar vara ok, både komponenter och kablage - för när den väl startat verkar den gå som den ska. Men just att den startar när den är varm... Jag har några teorier:
-Är spridarna igensatta? Dålig spraydimma eller dåligt bränsleflöde kan ställa till det rejält. Blanda en flaska STP Injector cleaner på 15 liter bensin, det gör underverk.
-Är kontakstyckena till spridarna ärgade/oxiderade inuti? Spridarna öppnar isåfall inte ordentligt.
-Är luftfiltret i någorlunda skick/rent? Byt eller rengör det.
-Är gnistorna bra på alla cylindrar? Kolla så du har ett gnisthopp på drygt en centimeter per tändkabel. (Tändkabel på skruvmejsel och 1cm mellan skaft och motorblock/lämplig jordpunkt. Var nogrann med jorden när du testar så gnistan hittar till jord. Gör du inte detta kan du skada/överbelasta de tidigare delarna i tändkretsen)
-Kolla bara för sakens skull att tändkablar och övriga kontaktstycken sitter ordentligt intryckta i sina anslutningar när du ändå är under huven!
Har jag missuppfattat någonting så hojta.
Jag hoppas att något av detta löser någonting eller hjälper
Mvh
Senast redigerat av BlasterGTI (2 oktober 2010)
Burn rubber! Not Gasoline!