Vad sägs om att kolla tråden på luftmassmätaren? Är tråden bara lite smutsig tror jag att det är tillräckligt för att den ska mäta fel vid låga flöden. Tänkte på den då du nämnde den tidigare. Jag kom också på att en polare mekade en bil där tråden var genomsutsig och bilen gick uruselt. Efter att ha rengjort den gick den mycket bättre.
Eller har du en luftmängdmätare med en mätskiva?
Jag mekade en 740 tic en gång, den hade mätskiva och mätbanan på den var så sliten att den gick dåligt och var svårstartad. Den går att kolla med resistansmätning på två stift, vet dock inte vilka. Det sitter också en temperatursensor inuti den enheten, kolla hur den ser ut / rengör den.
På båda mätarna finns "Co skruvar" och jag utesluter inte att dem kan påverka kallstarter, men det har jag inga större erfarenheter av. Börjar du ratta på dem så se till att du inte "skruvar bort dig" annars kanske bilen får det kinkigt vid nästa besiktning, dvs notera hur du ändrar den så du hittar tillbaka till dit den stod.
Fördelarlocket kan vara en bov, det kanske börjar ta slut, vad sägs om att ta av det och kolla hur det ser ut inuti först?
Misstänker du något i elsystemet kan du kika vidare, kolla jordpunkter och dylikt. Dem kan ställa till en jäkla massa elände. Det spelar ingen roll hur mycket komponenter man byter ut - är jorden kass så löser det inte problemen. Kolla alla jordpunkter du ser, inklusive sladdar kabelskor etc, stäng av tändningen, lossa en jordpunkt, på med 5-56, lirka och dra åt. Kolla också så du har 12V till spridarna (om du vet hur man använder en multimeter, dvs)
Mvh
Burn rubber! Not Gasoline!