2233
Sök

Hur många här på Garaget är nykterister?

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
5 september 2010
Trådstartare
Drfrasse skrev:
röker inte dricker inte tar inte droger o sånt skit här är man ren! smile

Bra där smile
Samma gäller mig. Röker inte, snusar inte, inga droger, dricker inte wink

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

FreddeK
6 september 2010
Dricker inte heller, har varit på krogen fyra gånger i mitt liv...vantrivs så in i helvete där. Nej jag skiter i att supa, har nog inte druckit alkohol på 8 år ungefär och innan är fåräknade. Vill alltid ha kontroll över mig och kunna veta att jag kan ta bilen vart jag vill och när jag vill. är jag nykterist, ja kanske men kan säkert bli någon öl eller så fram till pensionen, vem vet?

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
6 september 2010
Drfrasse skrev:
röker inte dricker inte tar inte droger o sånt skit här är man ren! smile

Samma här smile
Aldrig tagit någon drog och aldrig testat röka eller snusa smile
Både min mor och far röker och hatar det så därför avstår jag mer än gärna från det.
Och ändå klagar dom på mitt levnads sätt (sportar inte eller liknande). Dubbelmoral lol

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

30 Inlägg
8 september 2011
Brukar faktiskt inte dricka smile men kan inte kalla mig nykterist då jag har druckit och kan fortfarande hitta på att ta en öl eller något i rätt sällskap smile

669 Inlägg
8 september 2011
3 dyngfyllor i veckan i snitt. sällan mindre...

Varvstopparn
460 Inlägg
8 september 2011
nyktrerist i 19år ,nån cider är väl de ändå som kan slinka ner väldigt sällan ..
lägger hälldre varenda krona på bilen/arna

Redline for some good time
gasar till de rasar
It's completely safe! My emergency lights are on while drifting!

342 Inlägg
8 september 2011
snipercat skrev:

Fan va ballt! big_smile

342 Inlägg
9 september 2011
Bullet--- skrev:
Runmark skrev:
snipercat skrev:

Fan va ballt! big_smile

Fan va pinsamt sad

menar det smile

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
9 september 2011
Bullet--- skrev:
Runmark skrev:
snipercat skrev:

Fan va ballt! big_smile

Fan va pinsamt sad

Varför skulle det vara pinsamt?

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

8 156 Inlägg
9 september 2011
Why drink and drive when you can get high and fly?
Jag är varken nykterist eller absolutist. Däremot blir det inte mycket alkohol för min del. De flesta har däckat när jag börjar känna någon positiv effekt av alkoholen.

*Edit. Kanske ska tillägga att droger inte heller är min grej, trots citatet ovan.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

8 156 Inlägg
9 september 2011
IceEyes skrev:
Bullet--- skrev:
Runmark skrev:

Fan va ballt! big_smile

Fan va pinsamt sad

Kanske för att det är ett riskbeteende att vara dyngrak 3 gånger i veckan? Dvs något steg för nära beroende, alkoholism? Det finns kanske bättre saker att spendera pengarna på. T.ex en bil?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
9 september 2011
Phaetoon skrev:
IceEyes skrev:
Bullet--- skrev:

Fan va pinsamt sad

Kanske för att det är ett riskbeteende att vara dyngrak 3 gånger i veckan? Dvs något steg för nära beroende, alkoholism? Det finns kanske bättre saker att spendera pengarna på. T.ex en bil?

Glöm inte heller att man sedan ska komma till en nykterhetstråd för att där berätta om hur mycket man dricker och hoppas på ett "IN YOUR FACE!" när det är tvärt om.

Jag är inte nykterist. Men jag har hittils detta året druckit två gånger och det var studenten och förra helgen där min nya klass hade liten "get together".
Förra året drack jag en gång tror jag. Eller om det var två år sedan.

Ja, som ni ser så är jag väl egentligen nykterist.

PS: Fanta Exotic Fruits är godare wink

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Svetsare
3 150 Inlägg
9 september 2011
Jag dricker typ aldrig, kanske blir några öl om året typ. Kan väll erkänna att ruset när man tar några snabba klunkar starksprit är rätt skönt, men dricker jag inte så kan jag ta en runda med bilen och få "samma" rus (typ adrenalinrus, som är jävligt mycket skönare).

Även någon "stark" energidricka tar jag hellre än alcohol då det oftast blir ett skönt "rus" av det också fast man är nykter = du kan köra bil  tongue

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Muttley
9 september 2011
ZonaX skrev:
Jag dricker typ aldrig, kanske blir några öl om året typ. Kan väll erkänna att ruset när man tar några snabba klunkar starksprit är rätt skönt, men dricker jag inte så kan jag ta en runda med bilen och få "samma" rus (typ adrenalinrus, som är jävligt mycket skönare).

Även någon "stark" energidricka tar jag hellre än alcohol då det oftast blir ett skönt "rus" av det också fast man är nykter = du kan köra bil  tongue

Rus av energidrickor har jag aldrig nånsin fått. Är ni som får de väldigt små och smal inget och ta i ?  smile.

Man kan inte jämföra ruset mellan sprit och adrenalin. Jag sj blir väldigt slö och go och lite kärringaktig som snackar för mö. Och när man blir trött så somnar man snabbt och gott smile

Svetsare
3 150 Inlägg
9 september 2011
tkd_rille skrev:
ZonaX skrev:

Rus av energidrickor har jag aldrig nånsin fått. Är ni som får de väldigt små och smal inget och ta i ?  smile.

Man kan inte jämföra ruset mellan sprit och adrenalin. Jag sj blir väldigt slö och go och lite kärringaktig som snackar för mö. Och när man blir trött så somnar man snabbt och gott smile

Därför jag skrev "starka", tex. en liten PowerKing märks ju typ inte  tongue  Men säg 2-3 Monster/Rockstar/Redbull 50cl så man verkligen får hjärtklappning osv.  big_smile

En till positiv sak med alcohol är ju att det är lättare att snacka   wink   Dock har man nog mer koll på vad man säger i nyktert tillstånd iaf  tongue
Senast redigerat av ZonaX (9 september 2011)

Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."

Muttley
9 september 2011
ZonaX skrev:
tkd_rille skrev:
ZonaX skrev:

Därför jag skrev "starka", tex. en liten PowerKing märks ju typ inte  tongue  Men säg 2-3 Monster/Rockstar/Redbull 50cl så man verkligen får hjärtklappning osv.  big_smile

En till positiv sak med alcohol är ju att det är lättare att snacka   wink   Dock har man nog mer koll på vad man säger i nyktert tillstånd iaf  tongue

Klent smile.

Ah men man behöver ju inte dra ett helrör när man väl dricker. Kan vara lagom så man är lite bekvämt berusad och har vettet kvar faktiskt hehe.

Muttley
9 september 2011
Bullet--- skrev:
ZonaX skrev:
tkd_rille skrev:

skulle nog säga att det är en placebo-effekt det du nämner, anledningen till att det är "lätt att snacka" är för att man vet att man har druckit och vet om bieffekterna bakom alkohol, dvs att bli full. wink

Om man druckit EN öl så är de placebo.  Har du druckit dig berusad så är de alkoholen.  Man har mycket lättare för sig om man är berusad och har en helt annan uppfattning på allt. Sen när man vaknar upp dagen efter och har minneslucka och får höra att man stod på scenen och sjöng som en kråka inför några hundra pers så skäms man i en vecka. big_smile

Svetsare
3 150 Inlägg
9 september 2011
tkd_rille skrev:
Bullet--- skrev:
ZonaX skrev:

skulle nog säga att det är en placebo-effekt det du nämner, anledningen till att det är "lätt att snacka" är för att man vet att man har druckit och vet om bieffekterna bakom alkohol, dvs att bli full. wink

Om man druckit EN öl så är de placebo.  Har du druckit dig berusad så är de alkoholen.  Man har mycket lättare för sig om man är berusad och har en helt annan uppfattning på allt. Sen när man vaknar upp dagen efter och har minneslucka och får höra att man stod på scenen och sjöng som en kråka inför några hundra pers så skäms man i en vecka. big_smile

Räcker att jag dricker bara några stycken starköl så är jag typ salongsberusad, dvs lite varm och allmänt social  wink
Vet inte om det är placebo men känns inte som det, det är som i det avsnittet av "2 ½ Men" där Charlie berättar sin "hemlighet" för Allan om alcoholens inverkan på att ragga brudar  ;P
Senast redigerat av ZonaX (9 september 2011)

Muttley
9 september 2011
ZonaX skrev:
tkd_rille skrev:
Bullet--- skrev:

Räcker att jag dricker bara några stycken starköl så är jag typ salongsberusad, dvs lite varm och allmänt social  wink
Vet inte om det är placebo men känns inte som det, det är som i det avsnittet av "2 ½ Men" där Charlie berättar sin "hemlighet" för Allan om alcoholens inverkan på att ragga brudar  ;P

Ja du dricker så du känner dig väldigt bekväm. Omgivning är faktiskt riktigt viktig med för att du ska börja snacka en himla massa skit som ingen bryr sig om wink Man behöver inte dricka så väldigt mycket för att komma till den nivån. (beroende på din kroppshydda) 
De värsta jag vet är de som dricker och då tror de är fulla och blir helt knasiga efter 2 öl. Man ska dricka så man vet om att man alltid behåller sitt lugn så är de bäst hehe.

Han är liksom en idol charlie kanske inte riktigt hela hans livstil men en del smile

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
10 september 2011
Phaetoon skrev:
IceEyes skrev:
Bullet--- skrev:

Fan va pinsamt sad

Hurvida man är nära ett beroende eller inte är högst indivduellt, och att det skulle vara bättre att spendera pengarna på bilen är din subjektiva åsikt.

Personen i fråga kanske finner ett nöje med att vara dyngrak tre dagar i veckan? Tycker ni att det är pinsamt så kan jag inflika med den politiskt inkorrekta åsiken att det är minst lika pinsamt att hålla sig åt det nyktra hållet smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Sök