Update 22 sep
Senaste tiden har jag och Max meckat som fan med mitsubishin...
Men lite har hänt med turbobygget
Jämförde min smidda dieselvev med den gjutna originalveven för att se vad som behövs modifieras:
Smidd 2,75l nere i bild, gjuten 2,5l uppe.
På orginalveven finns två krysskilar, på den smidda bara en. Provmonterade dreven på smidda:
Så morbror får fräsa upp ett till krysskilsspår på den smidda
Sen hade den smidda större oljekanaler till ramlagren:
...och dubbelt så många oljekanaler till ramlagrena:
Goodigood!
Sen har jag inhandlat mig ett lik också!
En 318is. Lite spackel på ena bakskärmen, annars i princip rostfri! Men fan vad den ser ut! haha.
Det satt visst coilisar fram på den iaf:
Tror det satt extraktorgrenrör också. Felet (förutom att den är groteskt ful för att vara en bmw) är att den inte startar.
Eftersom turbomotorn förmodligen inte kommer bli klar till nästa sommar så kommer denna motor fixas och sugtrimmas och inredning att flyga åt helvette så man kanske kan åka lite bana med den nästa sommar i väntan på annan bakvagn, drivlina, bur och motor...
Förövrigt så ses vi på End of season Barkarby ikväll!
Tar touringen:
Mvh
/T