Update 21 okt
Vintern närmar sig och äcklet har varit hos bilgynekologen och fått sig en inspektion i underredet (besiktningen):
Besiktningsmannen sa att det var den 740in som han sett gått längst, vilket jag inte förstår riktigt då den bara gått strax under 46 tusen mil... Enda nedslaget var för dålig handbroms...
Bonusbild:
hehe
Sen så har touringen fått gått i ide för iår.
Såhär såg det ut under balkarna, har visst tagit i lite...
Så slipade ner och la på underredsmassa:
Andra sidan:
Tvättade bort alla sönderslafsade sniglar på skärmarna också, tänkte att det nog är lättare att få bort det nu än om det får sitta och mysa fast sig i ett halvår...
Sen drog jag upp den blivande räserbilen med äcklet och ställde han framför garaget, redo att bli omhändertagen, det kända felet när jag köpte den var att den inte startade:
Satte dit batteriet igen efter laddning och började felsöka:
Först klickade det inte ens när man vred på starten... Efter en stunds felsökande upptäckte jag en kabel som inte var istoppad under ratten (till någon startspärr), sen började den gå runt på startmotorn.
Men det lät konstigt... Som om den bara hade komp på en cylinder... Kollade iaf om den fick soppa och gnista och det fick den...
Då stod saken klar - det är något med toppen eller kolvarna som gör att den inte har komp. Rev ventilkåpan:
Hmm vad har vi här?
Någon har haft jävligt kul på varvstoppet lite för länge...
Gött att man vet vad felet är, synd att det var det felet det var. Får lyfta motorn.
Funtar på en annan topp så kan man ha ett par originalkammar (för bes) och ett par grymma kammar.
Mvh
/T