har läst runt på nätet och nu även tagit lite bilder under huven!
när jag körde hem idag så kvarstod problemet tyckte jag.
men sen blev jag tvungen att sakta ner och när jag skulle öka igen så gjorde jag en fullgas acceleration på 2an och då när jag kom till 4000varv kändes det precis som att "en propp släppte" helt plötsligt sköt bilen på som vanligt igen. lade i 3an och fortsatte gasa och nu gick den bättre men fortfarande inte som vanligt.
här kommer ett gäng bilder iaf.
bild1; slangarna på MV ser okej ut tycker jag. ingen som lossnat heller vad jag kan se.
bild2: kan inte se något konstigt.
bild3: ser ut som att slangen på turbon håller på att glida av? eller ska det vara så?
bild4: bild4: backventil under LMM, till vad?
bild5: backventil och en vakumslang, verkar fräsha tycker jag
bild6; backventil. till vevhusventilationen antar jag? kan väl inte ha med detta att göra?
bild7: vakumstation ("träd"). slangarna är torra och ingen höjdare men kan inte se någon läcka.
bild8: ännu en backventil och vakumstationen igen.
bild9: vakumslang till avlastningsventilen. inte fräsch men ser inte ut att läcka.
bild10: ska det vara oljeklet runt den slangen? fick för mig att den kanske glidit ner och läcker eller ska det se ut så?
bild11: spjälhuset. har spännt åt den klämman hårt efter att ja lyckades skjuta av den så den ska nog sitta.
om någon vill göra ett försök att förklara vad alla slangar och backventiler är till för så vore jag djupt tacksam. står lite som ett frågetecken och försöker klura ut vad alla saker är till. kanske även borde kontrollera backventilerna så dom håller tätt?
alla tips uppskattas
MVH