3181
Sök

Kan man återanvända en stålpackning? (topplockspackning Colt 1.3 L)

3 235 Inlägg
3 september 2010
Trådstartare
Hej,

jag funderar på att riva toppen för att byta ventiloljetätningarna och ev småporta toppen. Jag rev toppen på en identisk bil på skroten, och den hade tre lagers stålpackning, så jag utgår ifrån att min också har det. Frågan är om man kan återanvända den ifall den ser bra ut, eller måste man absolut byta?

4 Inlägg
3 september 2010
bara att byta, annars lär du få lyfta toppen igen tongue

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
3 september 2010
Ärligt.... kan man köra på samma soppa 2 ggr

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

1 562 Inlägg
3 september 2010
jajamän har använt samma packning 2 gånger de gick vägen.(hade ingen ny att tillgå just då)

3 235 Inlägg
3 september 2010
Trådstartare
Jag hade aldrig fråga om det var en "vanlig" packning, men var osäker eftersom jag inte har erfarenheter med stålpackningar.

1 562 Inlägg
3 september 2010
engolf skrev:
Jag hade aldrig fråga om det var en "vanlig" packning, men var osäker eftersom jag inte har erfarenheter med stålpackningar.

självklart var det en topppackning jag använt två gånger. annars skulle jag ju aldrig svarat. men jag kan ha haft tur var på en folkracebil strax innan tävling men de höll.
Senast redigerat av mange_240 (3 september 2010)

3 235 Inlägg
3 september 2010
Trådstartare
mange_240 skrev:
engolf skrev:

självklart var det en topppackning jag använt två gånger. annars skulle jag ju aldrig svarat. men jag kan ha haft tur var på en folkracebil strax innan tävling men de höll.

smile Jag menade egentligen att en stålpackning (toppackning) kanske inte deformeras som en packning med stålringar som kläms ihop och kanske inte tätar ordentligt om man använder den en gång till.Tack oavsett för svaret.

Sök