3626
Sök

Trimma B20

Holgersson
102 Inlägg
3 september 2010
Trådstartare
Hej!
Jag har blivit lite sugen på att trimma min b20.
de jag har tänkt börja med är att sätta på extraktorgrenrör och annan/andra förgasare. tror inte att de blir några webrar eftersom ja har hört av många att dom är svåra att ställa in rätt.. antingen dubbla stromberg eller su..
vilka skulle gå bäst? billigast? skulle de bli stor skillnad i effekt ?
lite längre fram kan de nog bli så att de blir portad o planad topp o kanske annan kam. men de e ett senare projekt ..

vet att de finns tusentals vana b20-kära trimmare därute som kan lära mig lite grann smile
tack på förhand smile

5 Inlägg
3 september 2010
Satsa på ett par fina SU, K-kam, plana toppen minst 2mm, gärna mirafrästa ventilsäten med lite lättare putts i kanalerna, så har du en trevlig B20 som drar rimligt med soppa....

// Jonas

Holgersson
102 Inlägg
3 september 2010
Trådstartare
plana toppen tror jag att jag kan göra själv på jobbet! så då kan de nog bli vid ett senare tillfälle! vad blir skillnaden mellan dubbla stromberg o dubbla su??

5 Inlägg
3 september 2010
Är nog ingen större skillnad, men SU är ju mera poppis vid lite sport trim

Holgersson
102 Inlägg
3 september 2010
Trådstartare
hehe ja de kanske e så!
underhållet och inställningen är väl enklare på stromberg?

5 111 Inlägg
3 september 2010
Nä, skulle vilja påstå att SU är lättare att ha med att göra.

Holgersson
102 Inlägg
3 september 2010
Trådstartare
de kanske e så... då blir de nog su smile

199 Inlägg
4 september 2010
fundera på detta me, o su e ju högst på listan, stromberg känns så original ;P

holgers142 skrev:
Hej

Jag har blivit lite sugen på att trimma min b20.
de jag har tänkt börja med är att sätta på extraktorgrenrör och annan/andra förgasare. tror inte att de blir några webrar eftersom ja har hört av många att dom är svåra att ställa in rätt.. antingen dubbla stromberg eller su..
vilka skulle gå bäst? billigast? skulle de bli stor skillnad i effekt ?
lite längre fram kan de nog bli så att de blir portad o planad topp o kanske annan kam. men de e ett senare projekt ..

vet att de finns tusentals vana b20-kära trimmare därute som kan lära mig lite grann smile
tack på förhand smile

54 Inlägg
4 september 2010
De gör inte så värst stor skillnad när man byter förgasare enbart. Eller motorn gör inte värre förgasare rättvisa om man inte kollar övet typ toppen först...

Varför byter man kolvar om man använder begagnade ringar?
Det är ju som att låna farsans kallingar ur tvättkorgen.
De funkar men e inte rätt för de...

79 Inlägg
21 september 2010
hmm jag skulle inte satsa på su eller stromberg . köp en en weber 36/36 eller nått ... dubbla 45 ... har hört så mkt om su så en 36a räcker säkert till 130 hk

Sök