3511
Sök

Eftersnack: En Dag på Racerbanan med RALPHS DÄCK - Kinnekulle Ring, Fredag 3:e Sept

2 924 Inlägg
4 september 2010
Trådstartare
Fan va lyckat det blev! smile
Toppenväder och mer bilar än beräknat (trots ett par sena återbud)

Jag ser redan fram emot nästa träff med RALPHS DÄCK! cool

~ Life is short, have FUN! ~

303 Inlägg
4 september 2010
bilder då

heter numera blyfot_racing här på garaget

gött med mos pajjka
181 Inlägg
4 september 2010
mkt trevlig dag med mycket åka, kommer slänga upp ett litet filmklipp på bilarna senare under dagen/kvällen.

//M

Audiot ;)
195 Inlägg
4 september 2010
Riktigt bra dag, många brutala bilar som var roliga att se big_smile

Mr.Speed
Audiot ;)

367 Inlägg
4 september 2010
Var kul att köra en sista gång innan säsongen är slut smile

OEM <3
6 957 Inlägg
4 september 2010
Var ju bara åskådare dock men SATAN ! vilken hög nivå det var på bilarna big_smile
Jag kommer nog vara på nästa gång iaf smile

Men "peegee ", din S2a stod still för mkt tyckte jag wink tongue
Senast redigerat av Bjork (4 september 2010)

OEM <3

45 Inlägg
4 september 2010
Det va verkligen en kanondag igår. Mycket fina bilar och trevligt folk.

Ser fram mot lite bilder. smile

1 059 Inlägg
4 september 2010
ja det va en grymt rolig dag. Tack alla som ställde upp och hjälpte utan er funkar det inte.
Även kul o se hur bra uppslutning det är på bilar som vill köra fort,nästa gång kanske vi kör en 2 dagars  träff:)
Har fått 2 bilder på blå gräsklippare under bron,undrar vem det va?
tack igen mvh Kaj och ralph på ralphsdäck

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

276 Inlägg
4 september 2010
Tycker oxå att de va en KANONDAG, skitkul och som sagt, hög nivå på bilarna. Samt några riktiga överraskningar som gick bättre än man trodde dom skulle göra. Synd som skamm dock att Ralphs audi inte gick som den skulle, hade vart kul och se den på max... Och jag ska ALDRIG mer köra bana med gatdäck, som bambi på hal is!!! Men kul va de endå, även om jag va tvungen och dra tidigare...

276 Inlägg
4 september 2010
Linusj skrev:
Var kul att köra en sista gång innan säsongen är slut smile

Om du hade på kameran och filmade när du va ute i gräset i kurvan just innan "krönet" så får du hemskt gärna lägga upp den, hade vart kul och se... Sicken jävla tur att de inte gick helt åt helvete... tongue

Audiot ;)
195 Inlägg
4 september 2010
Har en hel del bilder men ingen egen sida annat än facebook ;P

Mr.Speed
Audiot ;)

1 059 Inlägg
4 september 2010
facebook suger.du får maila bilderna så lägger jag upp dom på racefan.se med ditt namn. racefan@irry.com

samarbetspartners
Pm för info

2 924 Inlägg
4 september 2010
Trådstartare
Bjork skrev:
Men "peegee ", din S2a stod still för mkt tyckte jag wink tongue

roll joo ja kanske borde skämmas... roll va upptagen med besiktning + flaggvakt hela förmiddagen sen gick bilen tyvärr inte problemfritt på eftermiddagen... men sen är det mer än att köra, jag gillar med sånt här big_smile

~ Life is short, have FUN! ~

28 Inlägg
4 september 2010
sjukt rolig dag igår med massa trevligt folk o bilar! va ju inte snabbast på banan men klippa gräs e ja en jävel på;) tyvärr va inte kameran på inne i bilen!

2 Inlägg
4 september 2010
synd att man missa detta , verkar vart mycket att se på smile

7 120 Inlägg
4 september 2010
Hur får man reda på när alla dessa banträffar är? smile

45 Inlägg
4 september 2010
Aerodynamik skrev:

bara att spana i forumet och ha ögon o öron öppna. smile

1 059 Inlägg
4 september 2010
Aerodynamik skrev:

Man köper däck av ralphsdäck så blir man inbjuden:)

Ligger massor bilder på racefan.se nu.

samarbetspartners
Pm för info

5 Inlägg
4 september 2010
Henjer skrev:
Och jag ska ALDRIG mer köra bana med gatdäck, som bambi på hal is!!! Men kul va de endå, även om jag va tvungen och dra tidigare...

LOL, ja detta får nog jag också skriva under på, nu är det färdigåkt på gatdäcken :-) En kombination av tidsbrist, lathet och vilja att köra slut på de däck som satt på, gjorde att jag hade 5 år gamla Kumho Ecsta i fram och 3 år gamla Nankang NS2 i bak. Begagnade kondomer runt om mao... Första repan var en katastrof och jag kände nästan att jag kunde lägga ner åkat för dan. När man slår om ratten 180 grader i kvarnkurvan och inget händer... Då har man bara gasen kvar att styra med och då är det verkligen bambi på hal is. Spårval är inte mycket att snacka om, man ligger där man hamnar och så är det med det ;-)

Snackade lite med Ralph om saken och fick tips att sänka ett par hekto på trycket i fram samt mjuka upp bakfjädringen lite. Plötsligt gick det från "okörbart" till "knappt körbart" ;-) Fick in flytet och anpassade mig till situationen och avverkade en bit över 100 varv. Inte för att jag är den skrytsamme men på eftermiddan körde jag faktiskt ifrån vissa bilar med R-däck, trots att jag vet att dessa hade effektmässigt övertag också... Min märkesbroder Morgan klockade några varv på kul från tornet och jag tror det var 1.09 nånting? Får väl anses som godkänt av en som kör sin tredje dag på kullen med gamla skitdäck och ~260 häst... eller?

Det var iaf riktigt kul att se blandningen av bilarna. Alltifrån den tokfina GT3:an som man automatiskt höll undan för (inte bara för att den var snabb, utan även för att minsta skråma i lacken kostar en årslön för en annan...) till Sittoträng's och Seat's. De senare är för en annan bilar man knappast lyfter ögonbrynen för i trafiken men hoppsan, här var det grepp och vassa förare. Kul att se dessa bilar prestera på kullen!
Sjukare bilar som inte längre har mycket med originalbilen att göra är förstås också kul att se. Jag pratar om S2:or och Golfar, herrejösses...

En får tacka för sig och att man fick komma, samt alla som ställt upp som funktionärer osv och som gjort detta möjligt! :-)

Mvh
Rickard Borgmäster
Lila Nissan S14a, dagens rekord i däckskrik?

Sök