3624
Sök

Eftersnack: En Dag på Racerbanan med RALPHS DÄCK - Kinnekulle Ring, Fredag 3:e Sept

276 Inlägg
7 september 2010
KHRacing skrev:
coffe.dk skrev:
Nej jag antar att du menade denna? http://www.coffe.dk/gallery/cars10/1009 … G_3565.jpg

Det var den jag syftade på med "Trodde inte att det behövdes kommenteras. Utgick ifrån att alla förstod att det iafall inte är ngn som åker runt utan hjälm."

Dock är det nog aningen mer sällsynt att folk tar av sig hjälmen efter de har kört förbi utsläppet än att de tar ner rutorna efter de åkt ut.
Men visst håller jag med dig om att det är onödigt att folk drar ner rutorna så fort ingen tittar.

Japps. Den bilden, eftersom den rullar en bil i bakgrunden på samma banan så förutsätter man att det körs på banan liksom.

tro mig,,, folk fattar inte sånt med regler... de är med på förarmötet, men hur mkt tror de lyssnar egentligen ?

men nu är detta utrangerad, bra det med sjyssta förklaringar till läget :-)

Det var dom enda bilarna som fick vara på banan just då eftersom det fotades för bilsport som var där och gjorde reportage. Det förekom ingen racing just då, dom kanske hade en toppfart på ca 50 km/h då dom va ute och fotade. Det kanske är en förklaring till varför föraren inte hade hjälm, bara så du vet...

KHRacing
7 september 2010
Henjer skrev:
KHRacing skrev:
...........text............

men nu är detta utrangerad, bra det med sjyssta förklaringar till läget :-)

Det var dom enda bilarna som fick vara på banan just då eftersom det fotades för bilsport som var där och gjorde reportage. Det förekom ingen racing just då, dom kanske hade en toppfart på ca 50 km/h då dom va ute och fotade. Det kanske är en förklaring till varför föraren inte hade hjälm, bara så du vet...

Läser du inte för du postar :-) ?

Sen har du rätt fel faktiskt, syns klart o tydligt en till bil i bakgrunden ... hehe

2 924 Inlägg
7 september 2010
Trådstartare
KHRacing,
jag tycker du ska vara med oss på nästa Ralphs Däck bankörning smile

Inte för att du ´bara ska uppleva att allt går rätt och seriöst till väga, utan för att vi vill se din bil in action wink

~ Life is short, have FUN! ~

KHRacing
7 september 2010
peegee skrev:
KHRacing,

Inte för att du bara ska uppleva att allt går rätt och seriöst till väga, utan för att vi vill se din bil in action wink

Jag var på väg att anmäla mig, men motorn bestämde sig att ta semester strax innan ju.

Ang att uppleva att det går rätt till så kan du ju fråga Ralph vem som tipsade han ang
eventförsäkrningen de hade på plats. Sen är inte min bil snabb på bana, den är byggd
för att sladda som du mkt väl vet, & det fick man inte på denna körningen.

(70mil med släp tär rätt bra på plånboken med för en arbetslös)

PS: din signatur är precis lagom !
Senast redigerat av KHRacing (7 september 2010)

2 924 Inlägg
7 september 2010
Trådstartare
KHRacing skrev:
peegee skrev:
KHRacing,

Inte för att du bara ska uppleva att allt går rätt och seriöst till väga, utan för att vi vill se din bil in action wink

Jag var på väg att anmäla mig, men motorn bestämde sig att ta semester strax innan ju.

Ang att uppleva att det går rätt till så kan du ju fråga Ralph vem som tipsade han ang
eventförsäkrningen de hade på plats. Sen är inte min bil snabb på bana, den är byggd
för att sladda som du mkt väl vet, & det fick man inte på denna körningen.

(70mil med släp tär rätt bra på plånboken med för en arbetslös)

PS: din signatur är precis lagom !

Yes I know! ...men man behöver inte vara snabbast för att ha kul smile
Ambitionen var länge att ha drifting även denna gång men det gick inte vägen... men kan bli drifting nästa gång... dels för att det ligger mycket i Ralphs intresse att folk kör slut på däcken, hehe wink

Men det e klart, arbetslöshetskassan ger inga större fördelar roll men det får vi hoppas löst sig till våren 2011

367 Inlägg
7 september 2010
Henjer skrev:
Linusj skrev:
Var kul att köra en sista gång innan säsongen är slut smile

Om du hade på kameran och filmade när du va ute i gräset i kurvan just innan "krönet" så får du hemskt gärna lägga upp den, hade vart kul och se... Sicken jävla tur att de inte gick helt åt helvete... tongue

Jo jag hade på kameran då. Men det ser inte så farligt ut faktiskt, tru att jag klarade mig från räcket. Körde på vanliga gatdäck som är ett år gamla så därför släppte det lite där bak tongue

2 924 Inlägg
8 september 2010
Trådstartare
Linusj skrev:
Henjer skrev:
Linusj skrev:
Var kul att köra en sista gång innan säsongen är slut smile

Om du hade på kameran och filmade när du va ute i gräset i kurvan just innan "krönet" så får du hemskt gärna lägga upp den, hade vart kul och se... Sicken jävla tur att de inte gick helt åt helvete... tongue

Jo jag hade på kameran då. Men det ser inte så farligt ut faktiskt, tru att jag klarade mig från räcket. Körde på vanliga gatdäck som är ett år gamla så därför släppte det lite där bak tongue

Upp med bilden eller filmen wink

Zzzz
937 Inlägg
8 september 2010
Henjer skrev:

Bild precis när han är på väg av iafall big_smile

http://www.coffe.dk/gallery/cars10/100903_kinnekulle/images/IMG_3743.jpg

276 Inlägg
8 september 2010
coffe.dk skrev:
Henjer skrev:

Bild precis när han är på väg av iafall big_smile

http://www.coffe.dk/gallery/cars10/1009 … G_3743.jpg

Jag såg bilder från en kompis kamera, fotade snett bakifrån bilen. De såg nervöst ut iaf... Hade som sagt vart kul och se filmen smile

2 924 Inlägg
15 september 2010
Trådstartare
Coffe hade ju även en bild på när du är ute i gräset... bör väl varit då?

http://www.coffe.dk/gallery/cars10/100903_kinnekulle/images/IMG_3744.jpg

72 Inlägg
27 oktober 2010
KHRacing skrev:
Sen har du rätt fel faktiskt, syns klart o tydligt en till bil i bakgrunden ... hehe

Har inte sett den här tråden förrän nu, men svarar i alla fall. Bilen i bakgrunden är min. Det var den vi använde och fotade från (Kaj körde, jag låg i bakluckan).
Inga andra bilar fanns på banan, detta var under lunchuppehållet. Banan var alltså avstängd, och funktionärerna informerade.
Bilden som det hänvisas till togs när vi var klara med fotandet och på väg tillbaka till depån. I väldigt lugnt tempo, ska tilläggas.

Bättre redlös än flatlöss

OEM <3
6 957 Inlägg
27 oktober 2010
Vroomfondel skrev:
KHRacing skrev:

Har inte sett den här tråden förrän nu, men svarar i alla fall. Bilen i bakgrunden är min. Det var den vi använde och fotade från (Kaj körde, jag låg i bakluckan).
Inga andra bilar fanns på banan, detta var under lunchuppehållet. Banan var alltså avstängd, och funktionärerna informerade.
Bilden som det hänvisas till togs när vi var klara med fotandet och på väg tillbaka till depån. I väldigt lugnt tempo, ska tilläggas.

Gick det ens snabbare än 30km/h? Tog ju en evighet innan ni kom runt tongue

OEM <3

1 059 Inlägg
27 oktober 2010
snitt kanske 30:)

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

72 Inlägg
27 oktober 2010
Bjork skrev:

Vi stod still och plåtade statiska bilder ett tag också.

Instruktionerna till Kaj var att köra mjukt.
Det är rätt jobbigt att ligga i bakluckan på en bana i full fart, då blir det inga bilder.

Bättre redlös än flatlöss

1 059 Inlägg
27 oktober 2010
Vroomfondel skrev:
Bjork skrev:

Det är rätt jobbigt att ligga i bakluckan på en bana i full fart, då blir det inga bilder.

skötte jag mig då? tongue

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

28 Inlägg
27 oktober 2010
d har ja väldigt svårt o tänka mej att du gjorde Kaj;)

OEM <3
6 957 Inlägg
28 oktober 2010
Vroomfondel skrev:
Bjork skrev:

De med, ni stanna ju mitt framför speakertornet där en annen stod och drömde tongue

OEM <3

2 924 Inlägg
28 oktober 2010
Trådstartare
Håll utkik efter nästa års event med Ralphs däck på Kinnekulle, innehållet kommer utvecklas... wink
Detaljerad info om detta kommer senare.

Synpunkter mottages tacksamt.

72 Inlägg

Sök