Jimmy- skrev:
Satt man kan alltså rensa dörrsidorna på bilen bak och skita i bak sätet???Dom kanske inte säger nått om man sätter en tunn alu plåt på in sidan och dörrarna måste gå och öppna från båda hållen??
Tror inte det finns något krav på några dörrsidor utan det är väl det vanliga att det inte ska finnas något vasst eller ett hål rakt ut. Om du är osäker, klä dörrarna i en filt eller skumgummi som jag redan påtalat.... eller släng på lite läskig lila epa-plysch
Baksätet slipper du ej undan om den är registrerad med fler sittplatser än 2. Jag har själv tänkt besiktiga en Chevrolet Transsport som är registrerad med 7 sittplatser och brukade sällan ha dom bakersta stolarna i men satt in stolarna ändå för säkerhets skull och mycket riktigt visade det sig att dom måste sitta i, annars kan inte besiktningsmannen testa bältenas funktion och då blir den underkänd direkt. I med baksätet och se till att bältena fungerar. Har du däremot en bil registrerad med enbart 2 sittplatser eller som lätt lastbil så slipper du detta.
Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!