Kan vara kul å veta
Själv har jag varit med om lite granna på olika ställen där jag har bott och ogärna återvänder till.
Kan börja med detta då.
Där jag bodde för några år i järpen (Åre kommun) i ett 2 våningshus,va det verkligen nått som inte stod rätt till.
En gång var jag och mitt ex hemma hos mig och skulle precis lägga oss och sova för natten.
När vi precis hade lagt oss hörde jag att kattungen lekte med en hals-tablett som låg nederst på bokhyllan,jag gick ut och tog den och la upp den igen på hyllan (det var otroligt svårt att sova med den där tabletten farandes omkring på golvet). Sen gick jag in i rummet igen,satte mig precis på sängen och så låg den där förbannade tabletten på golvet igen,
Jag tänkte inte så mycket på att de kunde va nått spöke,kan ju varit katten som hoppa upp å slog ner tabletten på golvet igen.
Mycke senare på natten efter många om och men så samla jag ihop alla hals-tabletter och la under en keramik blomkruka som jag ställde upp-och-ner med MASSA böcker på för att nu kan inte katten ta nått.
3 stycken tabletter låg under krukan,la katten på toan med mat,vatten och en liten kattsäng att sova på,hon fick tillbringa natten där så jag kunde få sova för jag skulle upp på morgonen.
Sen gick jag å la mig och hoppades de va sista gången jag klev upp igen.
Jag somnade och sen vakna jag och exet samtidigt av att katten nu än en gång lekte med en tablett.
Ut gick jag förbannad,tog tabletten igen.
Jag gick till krukan och den såg precis ut som jag la den innan med böcker å allt.
Under krukan låg det bara 2 tabletter av 3?!
Jag stod länge å fundera och mitt ex gick runt å kolla precis allt men de fanns ingen logisk förklaring,speciellt inte att katten ha lyft bort böckerna,lyft krukan och tagit ut en tablett och sen ställt ner allt igen. och sen hur kunde katten ha kommit ut? toa dörren va stäng ordentligt när jag gick dit igen.
Det var bara jag och Daniel (som han hette) i lägenheten,dörrar å fönster va låsta.
Fanns bara ingen förklaring.
Senhar de hänt annat som att morsan har sett en gubbe med svart kappa och en svart hatt gå i hallen (hon har sovrumsdörren ut mot hallen som hon jämt har öppen),sen har jag sett rakt framför mina ögon en tjock telefonkatalog bläddra av sig själv och sedan slutar hux flux,matkassar som bara utan anledning går hål på när dom ligger helt orörda på exakt samma ställe (dock under den tiden hade vi ingen katt).