När jag kopplar in den så blir den röda och vita kabeln över och den svarta långa kabeln går inte att sätta in någonstanns. Jag får inte in någon radiostation eftersom jag misstänker att den svarta långa kabeln är radioantennen eller något sånt (den går iaf in i bilen). Vart ska jag koppla för att radion ska fungera?
den röda och vita kabeln är lågnivå utgångar om du ska koppla in slutsteg.
Den långa svarta är som sagt till antennen. för att få in den misstänker jag att du behöver en adapter. den bör sitta i det hålet sidan om lågnivå utgångarna.
den röda och vita kabeln är lågnivå utgångar om du ska koppla in slutsteg.
Den långa svarta är som sagt till antennen. för att få in den misstänker jag att du behöver en adapter. den bör sitta i det hålet sidan om lågnivå utgångarna.
Ja, den långa svarta kabeln ska sitta brevid dom två slutstegskablarna. Men den passar inte där eftersom den är för "klumpig". I hålet brevid slutstegsknapparna ska det endast in en liten sladd på 1mm.
Hur gör jag om min antennkabel så att den ser ut så här?
Biltema eller nån som säljer bilstereoprylar har sådana adaptrar, kostar inte många kronor
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Nu är problemet fixat tack vare en ung kille på Mekonomen, efter mycket sökande efter rätt adapter så visade jag honom tillslut den gamla radion och då slet han ut själva antennfästet på radion (som jag trodde satt fast) och vipps så lossnade den yttersta delen på antennkabeln. Den satt bara dittryckt i radion och var gängad så att man kunde skruva på den på antennkabeln.
Tack för hjälpen iallafall, utan den så hade jag aldrig farit till Mekonomen utan bara lämnat tillbaka radion är jag nästan säker på.