3504
Sök

ta bort

47 Inlägg
10 september 2010
Trådstartare
ta bort
Senast redigerat av Timy (14 september 2010)

Rumpmas
3 860 Inlägg
10 september 2010
Timy skrev:
Jag har lämnat in min bil hos en verkstad för jag körde i diket med den
efter 3 veckors prat med försäkringsbolaget fick jag ett brevfrån försäkringskassan och det står att dem inte kommer ersätta mig för skadorna och att dem kommer döma ut bilen.
enligt mina planer var att jag skulle står för skadorna själv och laga bilen. men enligt en person så kan man tydligen inte teckna en ny försäkring på bilen eftersom försäkringen har dömt ut bilen.
stämmer det? vill jätte gärna ha tips och trix hur jag ska ta mig vidare
Mvh

Jag fattar inte riktigt? Försäkringskassan har med all säkerhet ingenting med det här att göra, och visst vill ditt försäkringsbolag lösa in bilen istället för att reparera? Har försäkringsbolaget bedömt att bilen inte går att återställa i körbart skick pga av skadans omfattning stämmer det att du inte får laga upp den och framföra den i trafik igen. Då får du istället förhandla fram ett bra bud för din bil.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
10 september 2010
Andromeda skrev:
Timy skrev:
efter 3 veckors prat med försäkringsbolaget fick jag ett brevfrån försäkringskassan och det står att dem inte kommer ersätta mig för skadorna och att dem kommer döma ut bilen.
enligt mina planer var att jag skulle står för skadorna själv och laga bilen. men enligt en person så kan man tydligen inte teckna en ny försäkring på bilen eftersom försäkringen har dömt ut bilen.
Mvh

Jag fattar inte riktigt? Försäkringskassan har med all säkerhet ingenting med det här att göra, och visst vill ditt försäkringsbolag lösa in bilen istället för att reparera? Har försäkringsbolaget bedömt att bilen inte går att återställa i körbart skick pga av skadans omfattning stämmer det att du inte får laga upp den och framföra den i trafik igen. Då får du istället förhandla fram ett bra bud för din bil.

Handlar oftare om FB inte vill lägga de pengar det kostar att få till bilen i det skick den var innan olyckan.

Till TS: Ring din kontakt på FB och förhandla om hur mycket du får ut om du tar tillbaka bilen själv och fixar den.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
10 september 2010
Timy skrev:
Jag har ringt och pratat med FB och dem säger att jag inte får någon ersättning överhuvudtaget, och varför borde man inte bara få reparera bilen själv, besiktiga och sen visa upp den för FB?

Varför får du ingen ersättning? Isf så är det fortfarande din bil och det är fritt fram att försäkra hos något annat bolag, så länge den går igenom besiktningen, det är bara för dig att hämta bilen på den verkstad där den står.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
10 september 2010
Timy skrev:
discokapten skrev:
Timy skrev:
Jag har ringt och pratat med FB och dem säger att jag inte får någon ersättning överhuvudtaget, och varför borde man inte bara få reparera bilen själv, besiktiga och sen visa upp den för FB?

Varför får du ingen ersättning? Isf så är det fortfarande din bil och det är fritt fram att försäkra hos något annat bolag, så länge den går igenom besiktningen, det är bara för dig att hämta bilen på den verkstad där den står.

enligt FB så skulle det kosta mer att laga bilen än vad det är lönt, men så det är bara fritt fram och fixa bilen själv och sen försäkra den i ett annat bolag?-

Men om FB anser att den kostar mer än vad det är värt så löser de ut den, alltså du får pengar för den.

Rumpmas
3 860 Inlägg
10 september 2010
discokapten skrev:
Andromeda skrev:
Timy skrev:
Mvh

Handlar oftare om FB inte vill lägga de pengar det kostar att få till bilen i det skick den var innan olyckan.

Till TS: Ring din kontakt på FB och förhandla om hur mycket du får ut om du tar tillbaka bilen själv och fixar den.

Men nu lät det i den första posten som om hans försäkringsbolag bedömde att det inte gick att återställa bilen pga att den var för skadad för att gå att få trafikduglig igen.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 256 Inlägg
10 september 2010
Timy skrev:
Andromeda skrev:
discokapten skrev:

Men nu lät det i den första posten som om hans försäkringsbolag bedömde att det inte gick att återställa bilen pga att den var för skadad för att gå att få trafikduglig igen.

trafikduglig? det handlar lixom och byta front och huven, och rikta fram skärmarna, tar minst en dag och bilen körenskaper ändras ju inte för det?

Förstår fortfarande inte vad Försäkringskassan har att göra med detta?????

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

767 Inlägg
10 september 2010
Du är ju inte tvingad till att använda försäkringen bara för att bilen är försäkrad.
Om försäkringsbolaget inte vill laga upp bilen utan lösa in den istället och du tycker dom betalar för lite så lagar du ju helt enkelt bilen själv.
Då slipper du ju även självrisken och försäkringsbolaget har ju inget med lagningen att göra.

Du får ha i tankarna att det oftast blir dyrare än vad man tror när man ska laga upp en bil. Det behövs nya delar sen ska det kanske även lackas och då blir det några tusen till.

Skulle försäkringsbolaget laga upp din bil skulle dom få betala ett antal 10tusen kronor i delar lack och arbetstid och det är sällan dom tycker det är värt på äldre bilar.

711 Inlägg
10 september 2010
Släng upp en bild på skadorna,så får man se om det bara är att byta plåt rakt av.

3 059 Inlägg
13 september 2010
Dom är inte heller glada för att ersätta eftermarknadsgrejor eller annan utrustning som är "special" om man inte uppgett detta vid tecknande/ändring av försäkring då valt till en särskild försäkring för detta..

Skiljer dock mycket mellan många bolag dock..

Sök