3192
Sök

Gör jag ett lagbrott om jag säljer mina papper på bilen?

1 004 Inlägg
12 september 2010
du slipper ju framförallt jobbet att göra dig av med 1.5ton skrot...
Senast redigerat av 262turbo (12 september 2010)

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

1 653 Inlägg
12 september 2010
att göra sig av med karossen som sådan är inga större problem, bara ta tigersågen och kapa upp den i lagom stora bitar att slänga på returpunkten, men som sagt, varför ska du åta dig det besväret?
vill dom ha papprena så får de ta karossen med...

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

Saabifierad
2 031 Inlägg
12 september 2010
Dubs skrev:
Ni ska bara veta hur många pappersfuskade bilar det finns, många av volvo 240 tic är en sugis från början. med turbons papper.

Fuskas hela tiden med papper för epa/a-traktorer med.

Bara för att det är vanligt betyder det inte att det är mer okej för det.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

906 Inlägg
12 september 2010
Trådstartare
Tackar hjärtligt för era svar och då är det alltså ett lagbrott som jag kan dömas för?

vet att de är lättare att skicka allt ihop men nu är de så att dem bara vill ha papperna och tänkte att om man får tillräckligt bra och man inte kan få massa skit för de i lagens mening så hade de kanske varit värt att skära karossen själv, slänga de och sälja papperna men kan köparen vända processen mot mig så är de kanske inte värt de heller.

=)

3 259 Inlägg
12 september 2010
262turbo skrev:

Finns folk som köper sånt av en....

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

5 198 Inlägg
12 september 2010
740Fors skrev:
Tackar hjärtligt för era svar och då är det alltså ett lagbrott som jag kan dömas för?

vet att de är lättare att skicka allt ihop men nu är de så att dem bara vill ha papperna och tänkte att om man får tillräckligt bra och man inte kan få massa skit för de i lagens mening så hade de kanske varit värt att skära karossen själv, slänga de och sälja papperna men kan köparen vända processen mot mig så är de kanske inte värt de heller.

Skriv köpepapper på bilen,, skriv över den på köparen.. sen vad han gör är inte ditt problem,, bilen kan väl alltid försvinna.

1 004 Inlägg
12 september 2010
C-son skrev:
JonR skrev:
262turbo skrev:

Finns folk som köper sånt av en....

Stena metall bla har kilopriser på metaller, kapa ner och lämna in där och tjäna en peng på skiten vore väl nåt i så fall

är nästan så tigersågs bladen äter upp vinsten smile

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

67 Inlägg
12 september 2010
Nej jag tycker inte att det skulle vara värt att göra en sådan sak och sedan hamna i trubbel om oturen skulle vara framme, och köparen skulle lätt kunna gå fri från en sådan anklagelse som att ha bytt papper

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
13 september 2010
V70Nflakeedition skrev:
Nej jag tycker inte att det skulle vara värt att göra en sådan sak och sedan hamna i trubbel om oturen skulle vara framme, och köparen skulle lätt kunna gå fri från en sådan anklagelse som att ha bytt papper

du menar att om han säljer pappren"bilen" och köparen papperfifflar nån bil och blir påkommen så kan han bara tillbaka visa till säljaren?.

för isåfall kan ju säljaren tillbakavisa till den han köpte av osv osv osv

2slow

5 198 Inlägg
13 september 2010
azid skrev:
V70Nflakeedition skrev:

du menar att om han säljer pappren"bilen" och köparen papperfifflar nån bil och blir påkommen så kan han bara tillbaka visa till säljaren?.

Det är väl köparen som *pappersfifflar* som åker dit.. inte säljaren. för han kan ju inte göras ansvarig för vad köparen gör..

2 668 Inlägg
13 september 2010
gamlingen skrev:
azid skrev:
V70Nflakeedition skrev:

Det är väl köparen som *pappersfifflar* som åker dit.. inte säljaren. för han kan ju inte göras ansvarig för vad köparen gör..

mmm ville bara påvisa hur roligt hans påstående var wink

2slow

5 198 Inlägg
13 september 2010
azid skrev:
gamlingen skrev:
azid skrev:

jo,,samma... cool

2 668 Inlägg
13 september 2010
gamlingen skrev:
azid skrev:
gamlingen skrev:

jo,,samma... cool

så vi highfivade varandra i nyllet... lol lol

2slow

5 198 Inlägg
13 september 2010
azid skrev:
gamlingen skrev:
azid skrev:

jo,,samma... cool

så vi highfivade varandra i nyllet... lol lol

Mitt i ..

2 982 Inlägg
13 september 2010
vad är böter och 6 månader på öppen anstalt värt för dig?
3000:- ? det är väl ngt som som du kommer få för dina dokument ?

5 198 Inlägg
13 september 2010
vad finns det för bevisningsbörda ? annat än köparens ord ? tror inte köparens ord väger så tungt i detta fall att han har förfalskat en bil...
Säg att du säljer en bil.. köparen byter ut pappren på en bef bil.. säg mej hur det ska kunna bli ditt ansvar.. i så fall så hänvisa till källa.
Senast redigerat av gamlingen (13 september 2010)

2 668 Inlägg
13 september 2010
Rock-Star skrev:

för att sälja en bil? lägg ner

2slow

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
13 september 2010
Rock-Star skrev:

är du tidigare ostraffad så får inte sitta något alls om du skulle "pappra" en bil, sätter du det i system så skulle det kunna bli så men det är högst osannolikt.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

5 198 Inlägg
13 september 2010
Såld bil är ju såld bil...(papper i detta fall är äganderätten till bil) Köparen åker på straff.. men säljaren..näääe..då skulle folk inte våga sälja en bil.. tänk om köparen förfalskar en annan bil..
Senast redigerat av gamlingen (13 september 2010)

Sök