Bensinskallen skrev:
Ja de går

230 blocken är ju snedställda men smidigast är att rakställa om du ska peta ner en 230 i pv:n De du behöver göra då är att hänga på ett b20 tråg och b20 oljepump på 230 blocket ( passar rakt på ), samt göra egna motorkuddsfästen mot blocket.
När 230 blocket är rakställt så passar det rakt mot din m40 låda ( om du har de? ), men jag skulle rekommendera att sätta dit en m45 istället. Det du behöver då är en sprängkåpa från en 240 75-76 med b20.
Sen vet ja inte vad det är för effektgränser för PV, dom är ju knappast höga, så ja tror du ska satsa på att regga med en ltt istället ( b230fk ), 135hk. Det är dessutom bättre botten än ft men du behöver bara byta tryckklocka så har du samma ladd som ft.
Elsystem... Ska du ha dit ett eget eller ska du köra originalsystem? Ska du köra originalsystem är det bara att ta motorhärvan från en 240 89-93, passar rakt på förutom att du måste förlänga kabeln till luftmassemätaren samt löda in resistorer i kabelstammen för spridarna, svårare än så är det faktiskt inte. Kan dock vara så att du behöver hastighetssignal från bakaxeln men det ska gå att lösa på något annat sätt har jag för mig.
Skulle hellre ta oljepumpen från B30 då den har högre tryck än B18/20....
Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP