Jo, jag har ett problem med min Volvo 745 med B230E motor.

Som ni kanske vet så sitter det under insuget, en vakumbälg som styr insprutningen.
Bälgen skapar ett vakum som lyfter upp en rund metallskiva, som går in till "insprutnings centralen".
När skivan är upplyft så aktiveras insprutningen och bensinen flödar vidare till spridarna.
De är bara så att när jag är ute och kör/leker och varvar med motorn uppåt ~5000rpm så trycks bälgen ihop och ingen/inte-tillräckligt med luft flödar igenom och insprutningen dör av.
Bilen dör lika fort som en glödlampa släcks ungefär, och sen får man släppa gasen helt och låta motorn varva ner och då "poppar" bälgen ut igen.
Har nyss bytt ut en hel del saker på motorn, bland annat "vakumcentralen" ovanför luftfilterlådan, insprutningscentralen (den med metallskivan), vackmboxen under ratten, en vakumkoppling som sitter på blocket, och vakumbälgen. Bytte många saker tillhörande insprutningen då, de var insprutningscentralen de va fel på. De var lite långsökt att just insprutningscentralen var trasig, men skitsamma för nu går den. Sen uppstog detta problem.
Det tycks som om min "nya" bättre begagnade bälg saknar spänst eller något.
Vad tror ni? Alla svar uppskattas helhjärtat. //Danne