3403
Sök

Utan värme i kupén, Opel Astra

4 Inlägg
13 september 2010
Trådstartare
#1
Helt plötsligt blev jag utan värme i kupén, motortemp ok.


4 Inlägg
15 september 2010
Trådstartare
#2
Nu har jag värme i kupén igen, fyllde på 2 liter vatten i expansionskärlet. Det ser torrt och fint ut runt alla slangar och så men var har vattnet tagit vägen?


845 Inlägg
15 september 2010
#3
Hoppas du fyllde i Glykol och inte bara vatten, annars blir det inge kul i vinter.
Kan vara att det läcker in i motorn, dvs nån packning har gått, eller så läkcer värmepaketet, och då syns det inte i motorrummet, utan i kupen ( tror jag)


Makaronborrare
993 Inlägg
15 september 2010
#4
Jimpiz skrev:
Hoppas du fyllde i Glykol och inte bara vatten, annars blir det inge kul i vinter.
Kan vara att det läcker in i motorn, dvs nån packning har gått, eller så läkcer värmepaketet, och då syns det inte i motorrummet, utan i kupen ( tror jag)
Symptomen på läckande värmeelement brukar vara blött under golvmattorna där framme eller immande framruta. Likaså kan man känna doften av glykol inne i bilen


25 Inlägg
15 september 2010
#5
Just detta fel på vår Astra. En o-ring i kopplingen till värmepaketet som börjat läcka. Konstruktionen på den kopplingen suger f.ö.

Så känn efter under golvmattorna som sagt. Kan nästan sätta en peng på att det är blött där.


Sök