okej har varit och köpt mig en w123 och tänkte sätta ner en Diesel i bilen då man jobbar på ett jordbruk och har tillgång till farmartank.
är redan långt gånget projektet men går väll lägga upp endå
hämta bilen från några gammla bönder där den stått i en maskinhall i några år och hade tyvärr droppad myrsyra som frätt bort lacken på taket och huven så jag började strippa ner bilen och slipa ner den
nu har jag också lackat med en slip och rostgrund
fick slut bensin så montera in en 240D
okej sen då jag kunde flytta bilen utan att knuffa den in och ut ur verkstan så börja 1'a skörden och projektet blev stående ett tag men efter jag var trött på grundlacken så fick ja dra över nå färg över biln
har nu kommit till den intressanta biten att börja montera in 6'an
lite knep och knåp så ha man fått ner motorn på sin rätta plats
första provturen med 6'an ha monterat nya fälgar och laggt in några extra ribbor i grillen huven var tydligen öppen
tycker gammla turbon ser liten ut så jag bygger nyttgrenrör och monterar störreturbo
nu plockar ja ut motorn igen och lackar om motorutrymmet
har nu reggat bilen med nya motorn (utan turbo dock) ska nu börja montera dit turbon och tryckslangar samt intercooler gärna också en ny pump med 7mm element men har nog tänkt börja köra med vanlig turbo diesel pump
monterat in motorn igen
kommentera gärna har monterat w124 fjädrar fram nu då jag fått klagomål av skelleftebilprovningen.. >.<