3404
Sök

Politik- Vad röstar/ska ni rösta på?

2 594 Inlägg
6 juli 2006
Phaetoon skrev:
ghost_boy83 skrev:
JapMax skrev:

haha klockrent!

Stolt moderat!

fan skojja inte om den slogan jag jobbar på telenor hatar reklamhelvetet!!!

Det är väl värre för dom som jobbat på Vodafone?

JA DET VAR JU JUST DET JAG GJORDE!! det är därför jag hatar den så mycket

2 594 Inlägg
6 juli 2006
Maizer skrev:
Förvånande att så många här röstar på SD, ska sverige bli det nya österrike med jörg haider i spetsen? Det förbättrar ju inte direkt sveriges relationer utomlands, sverige blir som danmark blev för nåt år sen känt som ett främlingsfientligt land. Och ni snackar om att ni är rädda för att gå ut, snälla nån tänk er in i hur det är att va svartskalle ute där hälften av alla snorungar har rasistiska åsiker. Ni snackar så mycket utan grund för det ni säger.

nä nu äverdriver du lite väl mycket,tror inte din finns nått land som tar in så mycket invandrare som vi gör. se på finland dom tar nästan inte in några invandrare inte kallas dom för rasister för det!!

1 414 Inlägg
6 juli 2006
ghost_boy83 skrev:
Maizer skrev:
Förvånande att så många här röstar på SD, ska sverige bli det nya österrike med jörg haider i spetsen? Det förbättrar ju inte direkt sveriges relationer utomlands, sverige blir som danmark blev för nåt år sen känt som ett främlingsfientligt land. Och ni snackar om att ni är rädda för att gå ut, snälla nån tänk er in i hur det är att va svartskalle ute där hälften av alla snorungar har rasistiska åsiker. Ni snackar så mycket utan grund för det ni säger.

nä nu äverdriver du lite väl mycket,tror inte din finns nått land som tar in så mycket invandrare som vi gör. se på finland dom tar nästan inte in några invandrare inte kallas dom för rasister för det!!

Du borde kolla upp dina siffror lite, Sverige tar inte in mycket jämfört med tex tyskland och frankrike... Finland har sina egna problem med alla ryssar och öststat's folk som tar sig dit så dom behöver inte fler...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

2 594 Inlägg
6 juli 2006
Founder skrev:
ghost_boy83 skrev:
Maizer skrev:

Du borde kolla upp dina siffror lite, Sverige tar inte in mycket jämfört med tex tyskland och frankrike... Finland har sina egna problem med alla ryssar och öststat's folk som tar sig dit så dom behöver inte fler...

jo mycket om man ser till landets storlek ditt jon

1 414 Inlägg
6 juli 2006
ghost_boy83 skrev:
Founder skrev:
ghost_boy83 skrev:

jo mycket om man ser till landets storlek ditt jon

Det är mer än så det är fråga om. Man räknar ju på hur bra eknomin är i landet i förhållande till hur många man faktiskt tar in. Det finns så extrema mängder invandrare i tyskland o frankrike jämfört med sverige även om man räknar i rätt förhållande till befolkningen så man gör bara bort sig om man säger att Sverige är invandrartätt...

- www.bmwb.se

3 Inlägg
6 juli 2006
pirat partiet finns det några allternativ (näää trodde väl det)

526 Inlägg
6 juli 2006
Sossarna blir det.. Tycker inte dom blåa är någon för en knegare..

Moderaterna vill sänka a kassan, så att man ska få ett helvete och ta vilket lågavlönat skitjobb som helst..

Är med i Byggnads,, och det skulle vara ett hån mot hela fackföreningen att rösta ppå Moderaterna..

Maizer
6 juli 2006
ghost_boy83 du är verkligen bra på att formulera dig smile Du personifierar verkligen sverigedemokraten wink

Administratör
11 960 Inlägg
6 juli 2006
Turbo_Erik skrev:

Moderaterna vill sänka a kassan, så att man ska få ett helvete och ta vilket lågavlönat skitjobb som helst..

Är med i Byggnads,, och det skulle vara ett hån mot hela fackföreningen att rösta ppå Moderaterna..

Ja, det är ju bättre att leva på bidrag än att ta "vilket skitjobb som helst" och göra sitt för tak över huvud.

Jösses...

edit: jag som lovade mig själv att inte ge mig in i den här tråden wink
Senast redigerat av chrizz (6 juli 2006)

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
6 juli 2006
M

Bmw osv..

65 Inlägg
6 juli 2006
Det blir allt långt åt höger. Jag tycker att de som arbetar ska få mer för pengarna. Tycker man inte det - varsågod, rösta på sossarna. A-kassa ska inte vara ett alternativ till att arbeta. Hujedamej. Tänk själv vad man får av att bara leva i Sverige (och kom inte och säg att vi har det dåligt ställt!), tycker du inte att man borde göra något för att kunna ta del av allt?
Senast redigerat av Stavve (6 juli 2006)

8 156 Inlägg
6 juli 2006
Först och främst så ska vi nog ta och skilja på att ta emot invandrare och att ta emot flyktingar.
När det gäller invandring så ligger den på i runda tal 50 000 om året. (Vilket ger ett positivt netto eftersom det flyttar en hel del människor från Sverige också... Brain drain you know...)
Det är egentligen bara Frankrike, Australien, Schweiz och Kanada som har en högre invandring än i Sverige. Jag tycker att vi ska vara stolta över att vi ligger bland dom bästa.
Sen kan man ju diskutera huruvida anhöriginvandring ska tillåtas i den utsträckningen som sker idag, då ungefär hälften av all invandring är sådan invandring. Största delen av invandrarna kommer från dom andra nordiska länderna.

Antalet flyktingar som vi tar emot är ganska så få.
Jag tycker att vi i EU ska ta ett solidariskt ansvar och hjälpa flyktingar. Om man som EU-medlemsland inte vill ta emot flyktingar så ska man ändå hjälpa andra EU-länder med finansiering. Då kanske vi skulle kunna bli rika på invandringen?

Själv så önskade jag att alla kunde bosätta sig var dom vill... Dvs fri in- och utvandring. Som det är nu så kan vi bosätta oss överallt i världen, medan dom fattiga inte får lämna sina länder.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

2 594 Inlägg
7 juli 2006
Maizer skrev:
ghost_boy83 du är verkligen bra på att formulera dig smile Du personifierar verkligen sverigedemokraten wink

jasså man tackar ,,det kanske inte är så konstig att det finns sånna parti som sverige ser ut i dag
läste en debatt i aftonbladet att dom skulle förbjuda kyrkliga sånger samt att man inte ska gå i kyrkan..som är en av sveriges älsta dradition

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
7 juli 2006
ghost_boy83 skrev:
Maizer skrev:

jasså man tackar ,,det kanske inte är så konstig att det finns sånna parti som sverige ser ut i dag
läste en debatt i aftonbladet att dom skulle förbjuda kyrkliga sånger samt att man inte ska gå i kyrkan..som är en av sveriges älsta dradition

Missnöjespartier (vilka de än är) är inget att hänga i julgranen... hela grejen med kyrkan och skolan är att man själv skall få välja om man skall behöva delta i en kristen skolavslutning. Som det är idag är inte den "gamla traditionen" så given eftersom "alla" inte är kristna längre. Varför skall man behöva "tvingas" in i att vissa vill ha sina gamla traditioner kvar? Vad har skolavslutning med kyrkan att göra egentligen? Man kanske kan vara i kyrkan som avslutning för att det är en fin lokal att vistas i, men då bör de uppenbart kristna sångerna skippas.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

2 594 Inlägg
7 juli 2006
jonesono skrev:
ghost_boy83 skrev:
Maizer skrev:

Missnöjespartier (vilka de än är) är inget att hänga i julgranen... hela grejen med kyrkan och skolan är att man själv skall få välja om man skall behöva delta i en kristen skolavslutning. Som det är idag är inte den "gamla traditionen" så given eftersom "alla" inte är kristna längre. Varför skall man behöva "tvingas" in i att vissa vill ha sina gamla traditioner kvar? Vad har skolavslutning med kyrkan att göra egentligen? Man kanske kan vara i kyrkan som avslutning för att det är en fin lokal att vistas i, men då bör de uppenbart kristna sångerna skippas.

nej men varför ska vi anpassa oss efter anra religoner när inte deras kan anpassa sig efter vår??

1 414 Inlägg
7 juli 2006
ghost_boy83 skrev:
jonesono skrev:
ghost_boy83 skrev:

nej men varför ska vi anpassa oss efter anra religoner när inte deras kan anpassa sig efter vår??

Det finns tonvis med krista kyrkor i tex arabvärlden så visst är dom även flexibla mot våran religon. Men jag tycker som ovanstående, man ska leva i den värld man lever i och just nu förändras den ganska snabbt. Folk idag är ju inte ens i närheten så religösa som för tex 50 år sedan, då tycker jag att skolan ska följa med i tiden. Jag började förskolan 1986 och har inte haft någon avslutning i någon kyrka någon gång... så det att man inte har avslutning i kyrkor är inget nytt, det har pågått i minst 20 år...

- www.bmwb.se

Leg. Spådam
816 Inlägg
7 juli 2006
Heja Olof Palme!

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

526 Inlägg
7 juli 2006
chrizz skrev:
Turbo_Erik skrev:

Ja, det är ju bättre att leva på bidrag än att ta "vilket skitjobb som helst" och göra sitt för tak över huvud.

Jösses...

haha ok.. Ska bli kul att se en Plattarslad it nisse med en lön på 40.000 i månaden.. Få sparken eller firman han jobbade på går i kk.. Gå och sopa gatorna med en komunal lön på 15.000 i månaden,, haha tror nog inte det är så Moderaterna tänkt..

Administratör
11 960 Inlägg
7 juli 2006
Turbo_Erik skrev:
chrizz skrev:
Turbo_Erik skrev:

Jösses...

haha ok.. Ska bli kul att se en Plattarslad it nisse med en lön på 40.000 i månaden.. Få sparken eller firman han jobbade på går i kk.. Gå och sopa gatorna med en komunal lön på 15.000 i månaden,, haha tror nog inte det är så Moderaterna tänkt..

Har jag 40 i månaden och det en dag går åt skogen så lovar jag att jag skyfflar skit om jag så måste innan jag går på bidrag.

Trist att man tycker att vissa inte är "värdiga" ett visst jobb bara för att man haft det bra tidigare. Ser inte riktigt vitsen. Kan man försörja sig själv så ska man göra det. Det är bara svälja stoltheten och göra det man måste... Jag skulle skämmas för att leva på andra när jag kan försörja mig själv.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

1 414 Inlägg
7 juli 2006
chrizz skrev:
Turbo_Erik skrev:
chrizz skrev:

Jösses...

Har jag 40 i månaden och det en dag går åt skogen så lovar jag att jag skyfflar skit om jag så måste innan jag går på bidrag.

Trist att man tycker att vissa inte är "värdiga" ett visst jobb bara för att man haft det bra tidigare. Ser inte riktigt vitsen. Kan man försörja sig själv så ska man göra det. Det är bara svälja stoltheten och göra det man måste... Jag skulle skämmas för att leva på andra när jag kan försörja mig själv.

Jag är fullständigt på samma linje som du Chrizz, jag skulle aldrig gå på bidrag om jag inte absolut måste, då tar man vilket skit jobb som helst o har lite heder kvar i kroppen.

Jag fattar inte vart alla skattepengar går, nästan alla länder i europa har lägre skatt men ändå istort sett samma levnadsstandard och dom betalar ca 10% mindre än vad vi gör...

- www.bmwb.se

Sök