Founder skrev:
jonesono skrev:
Founder skrev:
Jag är emot flygskatten därför röstar jag på de partier som är emot den... så det blir höger den här gången...
Är det bara flygskatten som spelar någon roll? Man måste nog se mer till helheten än att isolera sig till en enda skattefråga om hur man tänker rösta.. gäller som sagt att tänka långsiktigt.
Okej då, alla skatter i sverige är vansinnigt för höga. I dom flesta nord europeiska länder har dom bättre sjukvård, bättre välfärd, bättre äldrevård, bättre skolor än i Sverige MEN med lägre skatt. Dessutom oftast lägre arbetslöshet...
Men för mig och det jag sysslar med är just flygskatten det som kommer att drabba mig och den industri jag är i värst. Detta är ett så dumt och ogenomtänkt påhitt och det kommer att drabba medel svensken enormt hårt inte bara kulturellt utan även socialt och ekonomiskt i och med minskat resande och många förlorade jobb i Sverige.
Okej, ville bara veta. Undrar lite över var du har hört det där med bättre sjukvård, välfärd osv... media ger inte alltid korrekt bild av verkligheten och vill gärna skapa "sensationsnyheter". Var har du hittat denna fakta med andra ord?
Senast redigerat av jonesono (3 juli 2006)
Litterarum radices amarae, fructus dulces.