3105
Sök

Politik- Vad röstar/ska ni rösta på?

128 Inlägg
3 juli 2006
Trådstartare
Ja bilmänniskor va ska ni rösta på? förklara också gärna varför.

Burn IF performance

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
3 juli 2006
jag har ingen aning just nu antar att jag får se debatterna sen smile

1 414 Inlägg
3 juli 2006
Jag är emot flygskatten därför röstar jag på de partier som är emot den... så det blir höger den här gången...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

279 Inlägg
3 juli 2006
spelar det nån roll, samma skit alltihop... visst dom uttrycker säg lite anorlunda men i slutändan är det samma skit!!!!!!!!!!!!!!

two lies don´t cancel each other out

Administratör
11 960 Inlägg
3 juli 2006
diforce skrev:
spelar det nån roll, samma skit alltihop... visst dom uttrycker säg lite anorlunda men i slutändan är det samma skit!!!!!!!!!!!!!!

Är det så? Välmotiverad och bra åsikt du bidragit med.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Svetsare
80 Inlägg
3 juli 2006
Pirat partiet=)

Det ska va TYSKT!!!

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
3 juli 2006
Founder skrev:
Jag är emot flygskatten därför röstar jag på de partier som är emot den... så det blir höger den här gången...

Är det bara flygskatten som spelar någon roll? Man måste nog se mer till helheten än att isolera sig till en enda skattefråga om hur man tänker rösta.. gäller som sagt att tänka långsiktigt.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

8 156 Inlägg
3 juli 2006
Jag tänkte rösta på Centerpartiet. Det är väl det enda partiet som både är småföretagarvänligt och dessutom har en miljöpolitik som inte är miljöfascistoid a'la miljöpartiet.
Dessutom så står C inte alltför långt bort från piratpartiet i fildelningsfrågan.

Tycker rent generellt att man ska rösta på dom små partierna i "Allians för Sverige" för att dom inte ska riskera att hamna utanför riksdagen. Dessutom behövs en motvikt till M inom alliansen. wink
Senast redigerat av Phaetoon (3 juli 2006)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

9 108 Inlägg
3 juli 2006
Jag stör mig på de flesta partiernas åsikter..

671 Inlägg
3 juli 2006
Jag röstar för en regering utan miljöpartiet.

1 414 Inlägg
3 juli 2006
jonesono skrev:
Founder skrev:

Är det bara flygskatten som spelar någon roll? Man måste nog se mer till helheten än att isolera sig till en enda skattefråga om hur man tänker rösta.. gäller som sagt att tänka långsiktigt.

Okej då, alla skatter i sverige är vansinnigt för höga. I dom flesta nord europeiska länder har dom bättre sjukvård, bättre välfärd, bättre äldrevård, bättre skolor än i Sverige MEN med lägre skatt. Dessutom oftast lägre arbetslöshet...

Men för mig och det jag sysslar med är just flygskatten det som kommer att drabba mig och den industri jag är i värst. Detta är ett så dumt och ogenomtänkt påhitt och det kommer att drabba medel svensken enormt hårt inte bara kulturellt utan även socialt och ekonomiskt i och med minskat resande och många förlorade jobb i Sverige.

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

1 082 Inlägg
3 juli 2006
Phaetoon skrev:
Jag tänkte rösta på Centerpartiet. Det är väl det enda partiet som både är småföretagarvänligt och dessutom har en miljöpolitik som inte är miljöfascistoid a'la miljöpartiet.
Dessutom så står C inte alltför långt bort från piratpartiet i fildelningsfrågan.

Tycker rent generellt att man ska rösta på dom små partierna i "Allians för Sverige" för att dom inte ska riskera att hamna utanför riksdagen. Dessutom behövs en motvikt till M inom alliansen. wink

Så då förmodar jag att du vet om att du stöder ett parti som vill ta bort LAS (Lagen om anställningsskydd) för ungdomar under 25 år? Dvs en arbetsgivare skall kunna sparka en anställd under 25 år, med omedelbar verkan och du är då medveten om de sociala och inte minst ekonomiska följderna av detta?

Jag hoppas och ber för ett avsked av Maud med omedelbar verkan (ironi), för hon verkar inte se så vidare långsiktigt på saker och ting särskilt inte när det gäller denna frågan.

1 082 Inlägg
3 juli 2006
Founder skrev:
jonesono skrev:
Founder skrev:

Okej då, alla skatter i sverige är vansinnigt för höga. I dom flesta nord europeiska länder har dom bättre sjukvård, bättre välfärd, bättre äldrevård, bättre skolor än i Sverige MEN med lägre skatt. Dessutom oftast lägre arbetslöshet...

Men för mig och det jag sysslar med är just flygskatten det som kommer att drabba mig och den industri jag är i värst. Detta är ett så dumt och ogenomtänkt påhitt och det kommer att drabba medel svensken enormt hårt inte bara kulturellt utan även socialt och ekonomiskt i och med minskat resande och många förlorade jobb i Sverige.

Okej, ville bara veta. Undrar lite över var du har hört det där med bättre sjukvård, välfärd osv... media ger inte alltid korrekt bild av verkligheten och vill gärna skapa "sensationsnyheter". Var har du hittat denna fakta med andra ord?
Senast redigerat av jonesono (3 juli 2006)

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
3 juli 2006
Blått, givetvis.

482 Inlägg
3 juli 2006
Piratpartiet åt folket! smile

- Bromsa är ett tecken på svaghet -

Besiktningstekniker
275 Inlägg
199 Inlägg
3 juli 2006
jonesono skrev:
Phaetoon skrev:

Så då förmodar jag att du vet om att du stöder ett parti som vill ta bort LAS (Lagen om anställningsskydd) för ungdomar under 25 år? Dvs en arbetsgivare skall kunna sparka en anställd under 25 år, med omedelbar verkan och du är då medveten om de sociala och inte minst ekonomiska följderna av detta?

Jag hoppas och ber för ett avsked av Maud med omedelbar verkan (ironi), för hon verkar inte se så vidare långsiktigt på saker och ting särskilt inte när det gäller denna frågan.

Bara en fråga, vilket parti har sagt att de vill ta bort LAS? Har du läst LAS? verkar inte så nämligen eftersom där står en hel del om allt möjligt i den...

524 Inlägg
3 juli 2006
Håller på C ja med...

Säljare
341 Inlägg
3 juli 2006
200_sx skrev:
Sverige demokraterna..

är inte det det där nya nazze partiet??¨
år inte direkt insatt i politik...

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
3 juli 2006
SD Ska jag rösta på

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

Sök