2251
Sök

Golf 2 1.8i - Motorlampan tänds fast går kanon *NYTT PROBLEM se sidan 3an..!*

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
16 september 2010
Trådstartare
#21
tomte, då lyser motorlampan me?^^

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Japan Quality
670 Inlägg
16 september 2010
#22
Ja den varnar då!

P.Sköld
Honda il potere dei sogni

218 Inlägg
16 september 2010
#23
Memme skrev:
tomte, då lyser motorlampan me?^^

Ja antagligen eftersom att de är ett FEL...

Lämna gärna omdöme och kommentar!
http://www.garaget.org/?car=358544

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
16 september 2010
Trådstartare
#24
attans, jag som behöver min bil.

Ska köra ett komptest imorgon.

Men vad ska man köpa hem för att kunna kolla detta med cylindrar?

Rotor
Fördelarlock
Tänd-stift
Tändstiftsats


Något annat?

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

583 Inlägg
16 september 2010
#25
Försök hålla dig till diagnostik så länge du kan så slipper du att köpa onödiga prylar som inte är fel på.

Ett lätt test ifall den misstänks gå på tre cylindrar är väll att se så tändstifen fungerar istället för att börja byta hela tändningsystemet. Eller iaf se att du får fram nån gnista.

Skruva av tändstiftet och jorda det, (håll med handske & testa en i taget). Sedan låter du en vän vrida lite snabbt på tändningsnyckeln och du ser ifall det "blixtrar till". Testa detta på alla tändstift är en bra början.

Har du gnista på samtliga tändstift så rekomenderar jag dig kolla brännsletillförseln.

Lyft av brännslerailen med spridarna. Jorda railen ifall den kräver jord. Håll railen och se ifall det kommer en "dimma" bensin ur varje spridare då din vän återigen vrider på nyckeln.

På så vis ser du ifall du har gnista och brännsle till varje cylinder. (förutsatt att ventilerna öppnar sig)

Mvh
Anders

Even with cruise control.. you still have to steer.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
16 september 2010
Trådstartare
#26
Kan ju återkomma imorgon. Jag och en polare ska komptesta imorgon så får vi se big_smile Hoppas på tändsystemet att felet är där tongue

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

3 Inlägg
16 september 2010
#27
Hej Byt tändstift samt tändkablar och gör rent eller byt fördelarlock och rotor också så kommer den gå som en dröm./Zeeds

11 Inlägg
16 september 2010
#28
byt tänddelssats! den inkluderar ju stift rotor kablar samt fördelarlock. din teori att remmen skulle spöka e fel! byt tänddelarna så lever den på alla burkar igen ska du se! har haft många golfar o fått byta dessa delar på de flesta. men en övrig stor service skadar ej!


11 Inlägg
16 september 2010
#29
ajonasson skrev:
Försök hålla dig till diagnostik så länge du kan så slipper du att köpa onödiga prylar som inte är fel på.

Ett lätt test ifall den misstänks gå på tre cylindrar är väll att se så tändstifen fungerar istället för att börja byta hela tändningsystemet. Eller iaf se att du får fram nån gnista.

Skruva av tändstiftet och jorda det, (håll med handske & testa en i taget). Sedan låter du en vän vrida lite snabbt på tändningsnyckeln och du ser ifall det "blixtrar till". Testa detta på alla tändstift är en bra början.

Har du gnista på samtliga tändstift så rekomenderar jag dig kolla brännsletillförseln.

Lyft av brännslerailen med spridarna. Jorda railen ifall den kräver jord. Håll railen och se ifall det kommer en "dimma" bensin ur varje spridare då din vän återigen vrider på nyckeln.

På så vis ser du ifall du har gnista och brännsle till varje cylinder. (förutsatt att ventilerna öppnar sig)

Mvh
Anders

en golf 2 har ingen rail om det är en vanlig 1,8 CL den har monojet insprut. typ en förgasare me insprutning i. men som alla andra så tipsar ja om tänddelarna!!


583 Inlägg
17 september 2010
#30
Fiat_greven skrev:
en golf 2 har ingen rail om det är en vanlig 1,8 CL den har monojet insprut. typ en förgasare me insprutning i. men som alla andra så tipsar ja om tänddelarna!!

Jao då är det svårt att se varför en cylinder skulle misstända ifall den nu inte missar signalen ifrån att den cylindern vill ha bensin.

Finns så många olika system, bara att använda logiken och uppfinningsrikedommen så hittar man alltid på något big_smile.

Möjligen isåfall att det går att se att den sprutar i otakt, likt ... 1-1-0-1 i bensin för de olika cylindrarna.
Aldrig lossat dem personligen så att kan inte säga något om brännsletillförseln.

Mvh
Anders

Even with cruise control.. you still have to steer.

11 Inlägg
17 september 2010
#31
ajonasson skrev:
Fiat_greven skrev:
en golf 2 har ingen rail om det är en vanlig 1,8 CL den har monojet insprut. typ en förgasare me insprutning i. men som alla andra så tipsar ja om tänddelarna!!

Jao då är det svårt att se varför en cylinder skulle misstända ifall den nu inte missar signalen ifrån att den cylindern vill ha bensin.

Finns så många olika system, bara att använda logiken och uppfinningsrikedommen så hittar man alltid på något big_smile.

Möjligen isåfall att det går att se att den sprutar i otakt, likt ... 1-1-0-1 i bensin för de olika cylindrarna.
Aldrig lossat dem personligen så att kan inte säga något om brännsletillförseln.

Mvh
Anders

svårt o se om den skulle spruta i otakt. då de hela fungerar mer eller mindre som en förgasare!  tror på tänddelarna fortfarande. alternativt om de finns ngn hallgivare som kan spöka. men ja tror de blir överslag när motorn blir varm. ett sätt e ju o öppna huven i mörker o se om de gnistar på ngt ställe de inte ska gnista. kan va riktigt fyrverkeri under huven vid överslag. smile


I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
17 september 2010
Trådstartare
#32
det gnistar ingenstans under huven tongue

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

11 Inlägg
17 september 2010
#33
okok inte alltid överslag visar sig tydligt. men de är med säkerhet ngn av tändkablarna som e kass.


I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
17 september 2010
Trådstartare
#34
Ska beställa hem, rotor,tändkabelstats,tändstift,fördelarlock ... Kosta inte så jäkla mkt, kostar mig 493 + tändstiften som ligger på 70 :- tongue

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
20 september 2010
Trådstartare
#35
IDAG HÄNDE DE :

Ska iväg å handla, går ner och märker att bilen vägrar starta efter många försök så startar den nästa mot sin vilja. Och börjar rullar så sakta, men märker att den går konstigt. Stannar vid ett övergångsställe och då DÖR den?! :o försöker starta den igen å den putttar igång igen med dör direkt om jag inte möter med gas.  Både batterilampan å oljelampan lyser länge vid varje upp startning. Rullar å när jag ska dra på så börjar den typ hoppaaa lite innan allt kommer. Stängde av bilen och hörde ett pys ljud. Testa starta igen å den går igång, men luktar bara MASSA bensin. Motor går mer än vanligt ojämnt!

Har beställt hem Tändkabelstats,tändstift,fördelarlock, rotor.. Men kan detta vara något av felet?

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
20 september 2010
Trådstartare
#36
du tycker det med eller? big_smile .. Lukta mycke bensin å allt när man väl får igån den tongue

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
20 september 2010
Trådstartare
#37
så då borde det räcka med det jag har beställt? smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
20 september 2010
Trådstartare
#38
för den dör typ hela tiden när man rullar, och ska släppa över folk, stanna för att släppa fram bussen. så tänds batteriet å sen dör den ;P

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

11 Inlägg
20 september 2010
#39
ser att fler e med på min teori angående dina tänddelar. verkar mer nu som rotor o fördelarlock e skit så gnistan blivit sämre o motorn bara surar o luktar bensin!


I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
20 september 2010
Trådstartare
#40
Det stämmer bra !

Beställde delar från tyskland idag, men glömde beställa tändstiften ;P.. Så får ta å åka ner till Mekonomen å beställa hem de. smile

Har beställt :

Tändkabelstats,rotor,fördelarlock, ;D

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!


Sök