2368
Sök

Chevan laddar 16 volt

121 Inlägg
17 september 2010
Trådstartare
Tjenare har en impala ss 66 med en mild trimmad 327a.

nu till problemet nytt batteri 70A, nytt ladd relä skiftat generator från en 45 till org 80 eller om de va 100
tankmätarer ryker så är inne på en tredje men allt annat verkar klara sig så har det vart från jag köpte kärran och inte brytt mig så mycket men nu börjar det bli tråkigt.

så har någon några funderingar på vad som orsakar detta motages detta varmt kan ju säga at den ligger på runt 14 på tomgången men när man petar till så sticker den iväg till 16 eller tom 16,5?

46 Inlägg
17 september 2010
Laddningsrelät???

121 Inlägg
17 september 2010
Trådstartare
Gr0w skrev:
Laddningsrelät???

är ju nytt köpte på v8 shoppen men de kan ju ha felat till de.

inget annat förslag?

21 761 Inlägg
17 september 2010
När laddspänningen blir för hög så brukar det (vad jag vet) vara antingen laddrelät eller själva generatorn som orsakar detta. Fel på laddrelät kan tex orsakas av trasig diodbrygga har jag för mig, men om det glappar i generatorns laddkabel eller jordkabel så kan nog laddrelät också pajja om man har otur. smile

Om dåligt batteri kan göra att laddrelät går sönder vet jag inte, men helt omöjligt är det väl inte.
Senast redigerat av Drönirettab (17 september 2010)

121 Inlägg
18 september 2010
Trådstartare
jonnielahti skrev:
jordfläta eller en cell i batteriet

som sagt nytt batteri och samma med det gamla. och dragit en extra jord kabel i chassit som jag mätte upp så den verkligen jordade.

121 Inlägg
18 september 2010
Trådstartare
Drönirettab skrev:
När laddspänningen blir för hög så brukar det (vad jag vet) vara antingen laddrelät eller själva generatorn som orsakar detta. Fel på laddrelät kan tex orsakas av trasig diodbrygga har jag för mig, men om det glappar i generatorns laddkabel eller jordkabel så kan nog laddrelät också pajja om man har otur. smile

Om dåligt batteri kan göra att laddrelät går sönder vet jag inte, men helt omöjligt är det väl inte.

köpte ju en ny generator och samma med den gamla så det är uteslutet.
kablarna har jag mätt och kollat + och -
men hur blir det med dom andra kablarna F och R ? som sitter i mitten om dom är glappa eller fel kopplade?

21 761 Inlägg
18 september 2010
Jag kan för lite om generatorer för att ge svar på den frågan. Om ingen annan ger svar så kan du tex testa att PM:a "Streckkoden" eller "startmotorpunktse", de jobbar med generatorer eller åtminstone har jobbat med sånt. smile

Sök