2919
Sök

Audi 200 Turbo Quattro 20v -90 Slutinfo! 24/9 -12

Renovering av Audi 200 Turbo Quattro 20V -90

168 246 Visningar
Projektet avslutat 15 december 2012
1 200 Inlägg
23 mars 2011
Nej använd inte biltemas lim, kommer lossna inom en snar framtid. Hör med någon skräddare eller liknande, om du kan få köpa en burk BRA lim istället smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
23 mars 2011
Stackarn skrev:
Nej använd inte biltemas lim, kommer lossna inom en snar framtid. Hör med någon skräddare eller liknande, om du kan få köpa en burk BRA lim istället smile

Absolut inget fel på på den produkten, bara man rengör ordentligt. smile Har använt den många gånger utan problem.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

1 200 Inlägg
23 mars 2011
Okej, för när vi limmade taket i en polares Saab så lossnade det efter strax ett år.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
23 mars 2011
Stackarn skrev:
Okej, för när vi limmade taket i en polares Saab så lossnade det efter strax ett år.

Okay, kan ju hända men jag skulle tippa på att det är handhavande fel tongue Men ska vi diskutera detta vidare så gör vi det i den avsedda tråden; http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=119098

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Herr
127 Inlägg
24 mars 2011
Gött jobbat, jag såg gräs på en av bilderna har ni sommar?roll

-=Sin now Pray later=-

363 Inlägg
24 mars 2011
Trådstartare
Atte skrev:

haha, vår ialla fall har vart runt +10 helan veckan och halva förra veckan wink

Mvh Jesper
BMW M3 E46 -03

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
24 mars 2011
biltemas lim var skit när det kom, nu är det mkt bättre! Många dyrare spraylim som är sämre.

Herr
127 Inlägg
24 mars 2011
Jippen skrev:
Atte skrev:

Haha fränt:lol: Men då bor du vid kusten va?

-=Sin now Pray later=-

363 Inlägg
24 mars 2011
Trådstartare
Peter_Eriksson skrev:
biltemas lim var skit när det kom, nu är det mkt bättre! Många dyrare spraylim som är sämre.

Farsan ska förbi biltema så jag ber han köpa en burk så får vi se !

Mvh Jesper
BMW M3 E46 -03

363 Inlägg
24 mars 2011
Trådstartare
Atte skrev:
Jippen skrev:
Atte skrev:

Haha fränt:lol: Men då bor du vid kusten va?

aa typ, bor på Hönö i Göteborgs norra skärgård:P

Mvh Jesper
BMW M3 E46 -03

Herr
127 Inlägg
25 mars 2011
Stekigt;)

-=Sin now Pray later=-

238 Inlägg
31 mars 2011
Hur går det för dig?
Vad händer med bilen? smile

/Johan Sandell
You can sleep in your car but you can't race your house!
Audi V8 3.6 (pt) -90 "Projekttråd"

363 Inlägg
31 mars 2011
Trådstartare
Zandell skrev:
Hur går det för dig?

Jodå, har fått mitt efterlängtade studiebidrag igår, för det blir det en ny tröskel cool

Ska bara höra med plåten på skolan när dom har tid och fixa den, sen har jag pratat med Audi Göteborg om praktik plats och ev jobb sen när jag går ut skolan.

Har märkt att den klarar inte av att ligga stilla på ett fast varvtal t.ex 2500, får testa och byta tändstiften eftersom dom är inte så fagra annars får jag ta till mitt vag-com som jag skaffade för nån vecka sen wink

Mvh Jesper
BMW M3 E46 -03

German Engineering
9 083 Inlägg
31 mars 2011
Vore nice om en praktikplats på Audi wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

363 Inlägg
31 mars 2011
Trådstartare
CarpeDiem skrev:
Vore nice om en praktikplats på Audi wink

Oja skulle vart guldvärt, har tröttnat på Volvo och doms lösningar på problem och konstruktion..tongue

Mvh Jesper
BMW M3 E46 -03

238 Inlägg
31 mars 2011
Jippen skrev:
Zandell skrev:
Hur går det för dig?

Jodå, har fått mitt efterlängtade studiebidrag igår, för det blir det en ny tröskel cool

Ska bara höra med plåten på skolan när dom har tid och fixa den, sen har jag pratat med Audi Göteborg om praktik plats och ev jobb sen när jag går ut skolan.

Har märkt att den klarar inte av att ligga stilla på ett fast varvtal t.ex 2500, får testa och byta tändstiften eftersom dom är inte så fagra annars får jag ta till mitt vag-com som jag skaffade för nån vecka sen wink

Okej, låter najs! smile
Studiebidrag är tyvärr inte mkt när det kommer till att handla bilgrejer hmm köpte enbart bensin för mitt varje månad förra vintern när jag körde 740in hmm men de va de värt iofs :p
Håller tummarna för praktikplats och jobb! smile
Åh, du har inte testat att koppla in det tidigare?
Funderar på att fixa det jag med smile

/Johan Sandell

363 Inlägg
31 mars 2011
Trådstartare
Zandell skrev:
Jippen skrev:
Zandell skrev:
Hur går det för dig?

Okej, låter najs! smile
Studiebidrag är tyvärr inte mkt när det kommer till att handla bilgrejer hmm köpte enbart bensin för mitt varje månad förra vintern när jag körde 740in hmm men de va de värt iofs :p

aa jo det är inte mycket pengar, men man får gå fattig resten av månaden;)
Jo, men det vill inte funka med Passaten som vi har hemma, får testa lite olika versioner av vag-com tror inte att det är "original" dessvärre..

Mvh Jesper
BMW M3 E46 -03

238 Inlägg
31 mars 2011
Jippen skrev:
Zandell skrev:
Jippen skrev:

Okej, låter najs! smile

aa jo det är inte mycket pengar, men man får gå fattig resten av månaden;)
Jo, men det vill inte funka med Passaten som vi har hemma, får testa lite olika versioner av vag-com tror inte att det är "original" dessvärre..

Precis :p
okejokej, hoppas du hittar nåt som funkar då smile

/Johan Sandell

Försöker iaf
12 819 Inlägg
31 mars 2011
På tal om pengar så vann jag 25kr på trisslotten, blev en ny lott som inte gav nåt tongue

Tack för lotterna! smile

Mvh Tommy

363 Inlägg
31 mars 2011
Trådstartare
te_wik skrev:
På tal om pengar så vann jag 25kr på trisslotten, blev en ny lott som inte gav nåt tongue

Tack för lotterna! smile

Mvh Tommy

Haha ingen fara! smile Ibland skall man kanske låta bli att köpa en ny..brukar inte bli nån vinst på dom om nån anledning tongue

Mvh Jesper
BMW M3 E46 -03

Sök