3363
Sök

Hjälp med Generatorvin

207 Inlägg
18 september 2010
Trådstartare
Hej som sagt har jag ett synnerligen jobbigt o roligt problem med generatorvin i min bil..
När jag har cd-enheten i sitt fack (det enda som finns) så har jag generatorvin samt ett riiiikgtigt jobbigt surrande, men när jag drar ut stereon så försvinner detta helt..
Vad är felet och hur åtgärdar jag det?????
Bilen är en Saab 9-3 och stereon är en Kenwood
Tacksam för alla bra förslag.

207 Inlägg
8 oktober 2010
Trådstartare
är det ingen som vet nåt sätt att bli av med skiten?????
håller på o blir galen på't!!
Det gäller bara själva stereon samt högtalarna, Basen låter det inget ur ang problemet utan det är bara cd-enheten....
TROR ni att det kan hjälpa med ett störningsfilter eller är det bara förgäves??

207 Inlägg
8 oktober 2010
Trådstartare
jonnielahti skrev:
du får nog köpa en avstörningssats

Och vart får man tag på en sådan då? vore bra om du kunde länka till en.

302 Inlägg
8 oktober 2010
Jag rekommenderar dig att se över hur du dragit strömkabeln och lågnivåkabeln. Ligger dessa för nära varandra så uppstår detta problem.

Detta problem kan även uppstå om du har bilens orginal strömkablar för nära lågnivåkabeln.
Testa att byta lågnivåkabel till en som har bättre skydd.

Hittar du ingen är du välkommen att kontakta mig via mig eller pm.
Lycka till! smile

Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

6 851 Inlägg
8 oktober 2010
xciso skrev:
Jag rekommenderar dig att se över hur du dragit strömkabeln och lågnivåkabeln. Ligger dessa för nära varandra så uppstår detta problem.

Skumt att jag aldrig varit med om det när jag dragit kablage i bilar, plus kabel brevid signalkabel ihop buntade..?roll

Sak samma. Om det är så att et slutar när du tar ur CDn ur hålet så kolla noga så du inte har något "skavsår" på signalkabeln, något som går imot eller böjer dina kontakter för mycke när du stoppr tillbaka CDn.
Har du plåtramen monterad? Du råkar inte ha något som är ström på mot denna?

302 Inlägg
8 oktober 2010
TT-Avant skrev:
xciso skrev:

Skumt att jag aldrig varit med om det när jag dragit kablage i bilar, plus kabel brevid signalkabel ihop buntade..?roll

Jag hoppas verkligen att du som är ÅF för flera fina märken inte drar kablar så i kunders bilar..

Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

207 Inlägg
9 oktober 2010
Trådstartare
Åter igen: Symptom, Generatorvin i STEREO + HÖGTALARE KOPPLAT TILL STEREO inte steget....
Detta har inget att göra med mitt slutsteg alls så ge mig vänligen inte idiotförklaringen att dra ström o signal till steget på vardera sida av bilen...... dessa ligger på varsin sida redan.
Att det är ramen till stereon tror jag inte då jag kan dra ut stereon 5cm o vinet försvinner totalt..
Stereon är bytt från saab original till en Kenwood stereo och högtalarpaketet är standard AS1 platserna fast utbytta till bättre högtalare, all högtalarkabel är fin och ingen är skadad. skippa alla ideer ang slutsteget tack! probemet fanns redan innan.

207 Inlägg
9 oktober 2010
Trådstartare
nepp testat med flera olika och alla ger samma resultat

6 851 Inlägg
9 oktober 2010
Fanns felet även med org. CD spelare?
Om inte så är det ju troligen något fel du(eller någon annan) har gjort vid installation.
Har du kollt så inte någon/något trycker imot ISO kablaget när du trycker tillbaka din CD spelare? ligger den helt fritt från övriga kablar där bakom?

90mil+ på en tank.
484 Inlägg
9 oktober 2010
En liten undrande fråga, för att stilla min nyfikenhet.

Har du kört stereon utan antennen och rca kablarna.??
-Testat, jorda chassiet på stereon.? Med en extern kabel
Senast redigerat av jinxs (9 oktober 2010)

Diesel is the blood of satan.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
9 oktober 2010
Skulle tro att ljudet finns även till basen men den delar du (förhoppningsvis) med ett lågpassfilter så då hörs inte vinandet. Men hur som, låter helt klart som att det är nån kabel i ISO-kontakten som knasar sig, kolla jordkabeln (speciellt i själva kontakten, vid anslutningen).

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

207 Inlägg
11 oktober 2010
Trådstartare
jinxs skrev:
En liten undrande fråga, för att stilla min nyfikenhet.

Har du kört stereon utan antennen och rca kablarna.??
-Testat, jorda chassiet på stereon.? Med en extern kabel

Ja detta är åxå testat..

TT-Avant: ingen aning om detta fanns med original SAAB stereon, satt en GAMMAL sony bandare i när jag köpte bilen..

Sök