3242
Sök

Stoppad av polis på väg till jobbet!!

320 Inlägg
7 juli 2006
hur resonerar polisen man ska köra om folk utan att bryta hastighetsgränser? :S
ligger det 10 bilar i rad med  några meter mellan sig är det oftast säkrast köra om hela skrocken och då är rakorna inte för långa blir det en djävulsk acceleration som följd tongue

674 Inlägg
7 juli 2006
kan förstå att hjärtat slog lite snabbare än vanligt då... hehe

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
7 juli 2006
haha så busig du är oscar.. själv har jag aldrig kört för fort.. (A)

volvoraggare
4 776 Inlägg
7 juli 2006
en jäla tur du hade då men man lär sig av misstagen nästa gång kanske han inte är lika snäll och så

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
7 juli 2006
okkar skrev:
haha vet typ din då eller;)?

ja du får den billigt wink toppar 120 så precis att du inte blir av med körkortet på 90vägarna wink

dARKiE
5 031 Inlägg
7 juli 2006
okkar skrev:
BogieBoy skrev:
Darkie skrev:

3 månader, sen fick jag börja om från början i teori å allt vad det innebär smile men tog ialf körkort 2 ggr innan jag fyllde 19, så känner mej nöjd.. peice of cake wink

haft mitt körkort ända sen jag fick det så jag känner mig nöjd.

haha jo men lite svårt att åka för fortkörning med din bil också:D haha som vi ser;)haha

Bra, då är vi båda helnöjda!

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

volvoraggare
4 776 Inlägg
7 juli 2006
ett bra alternativ är ju att du okkar kommer och hämtar en wv buss här i älmsta den gör som bäst 100 när det är medvind annars 80 den låter som en skördetröska och väsnas som bara fan motorn skskar som om den ska falla sönder på tomgång

volvoraggare
4 776 Inlägg
7 juli 2006
Errol skrev:
ligger det 10 bilar i rad med  några meter mellan sig är det oftast säkrast köra om hela skrocken och då är rakorna inte för långa blir det en djävulsk acceleration som följd tongue

en normal människa kör inte om tio bilar utan ligger snällt efter och svär om det går för långsamt

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
7 juli 2006
Errol skrev:

Gör ett besök på körskolan igen... verkar som att det behövs

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

320 Inlägg
7 juli 2006
hm vad som är "normalt" kanske inte heller är bäst.
jag resonerade lite av gårdagens händelse. då jag  relaterade till  en person jag åkte med
som körde om  ett 10-tal bilar då man måste  köra fortare än 110 iaf...

denne person har över 100 tusen mil erfarenhet, har omdömet kvar och kör aldrig över förmåga på allmän väg iaf.  en sån stor samling som det tyvärr blev på den riksvägen (10-talet bilar)
med  korta avstånd  är farligt då det skulle bli serie-krock om den första bromsade. dessutom
följer alla den framför sig och uppmärksamheten brister medmer medmera...

vid annat tillfälle vid omkörning av ett liknande "tåg" av bilister som väntar överdrivet länge med att passera en  traktor  kunde det gått illa då en som är i mitten av allting bara slänger sig ut
och blinkar först efter sidoförflyttningen påbörjats... reaktion: hård inbromsning styd mot vägrenen
på andra sidan som räddade en kollision. 

räkna ut själv. och nu var det juh inte jag som hade kört i 170 + utan det var trådskaparen

moral-tanter som du (jonesono ? ) håller 90 och hytter med näven åt folk som kör om kanske borde tänka lite mer, garanterar det kan vara en 5 ggr säkare chaufför som kan hålla 120 istället.med minst samma reaktionsförmåga  mm.
Senast redigerat av Errol (7 juli 2006)

320 Inlägg
7 juli 2006
Errol skrev:
jag resonerade lite av gårdagens händelse. då jag  relaterade till  en person jag åkte med

denne person har över 100 tusen mil erfarenhet, har omdömet kvar och kör aldrig över förmåga på allmän väg iaf.  en sån stor samling som det tyvärr blev på den riksvägen (10-talet bilar)
med  korta avstånd  är farligt då det skulle bli serie-krock om den första bromsade. dessutom

vid annat tillfälle vid omkörning av ett liknande "tåg" av bilister som väntar överdrivet länge med att passera en  traktor  kunde det gått illa då en som är i mitten av allting bara slänger sig ut
och blinkar först efter sidoförflyttningen påbörjats... reaktion: hård inbromsning styd mot vägrenen

räkna ut själv. och nu var det juh inte jag som hade kört i 170 + utan det var trådskaparen

moral-tanter som du (jonesono ? ) håller 90 och hytter med näven åt folk som kör om kanske borde tänka lite mer, garanterar det kan vara en 5 ggr säkare chaufför som kan hålla 120 istället.med minst samma reaktionsförmåga  mm. för många osäkra bilister idag vill gärna ha bilar både framför & bakom för att känna sig "trygga" , inte minst i mörker-körning men omedvetna om att det är farligare....

694 Inlägg
8 juli 2006
Trådstartare
japp håller jag med om helt faktiskt.. är väl inte direkt super van förare.. och ja brukar inte hålla den hastigheten.. var väl korkat men har lärt mig på det!!

* Voff voff *
10 597 Inlägg
8 juli 2006
Errol skrev:

moral-tanter som du (jonesono ? ) håller 90 och hytter med näven åt folk som kör om kanske borde tänka lite mer, garanterar det kan vara en 5 ggr säkare chaufför som kan hålla 120 istället.med minst samma reaktionsförmåga  mm.

Fast nu missar du lite poängen där...

Du frågade hur POLISEN ser på det... Inte hur Svensson ser på det... Vi måste hålla isär äpplen och päron nu...

Polisen kommer alltid att luta sig mot att om du inte KAN köra om utan att bryta mot hastighetsbegränsningen så bör du inte köra om... Ganska logiskt om man ser det ur deras synvinkel! Dock tillämpar dom ju oftast "behovs och proportionalitetsprincipen" som tur är...!

Svensson däremot ser det oftast på det sättet du skrev...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
10 juli 2006
Errol skrev:
Errol skrev:

moral-tanter som du (jonesono ? ) håller 90 och hytter med näven åt folk som kör om kanske borde tänka lite mer, garanterar det kan vara en 5 ggr säkare chaufför som kan hålla 120 istället.med minst samma reaktionsförmåga  mm. för många osäkra bilister idag vill gärna ha bilar både framför & bakom för att känna sig "trygga" , inte minst i mörker-körning men omedvetna om att det är farligare....

Nog för att han har erfarenhet, men omdömet kanske han tappade för en stund... hur vet du att han aldrig kör över sin förmåga annars? Om alla hade hållt avståndet till traktorn istället och istället kört om i tur och ordning när det fanns tillfälle, så hade det gått smidigt till.

Men i detta fall så valde han alltså att trotts allt se förbi omdömet och istället för att lägga sig på ett lagom avstånd och invänta ett bra tillfälle, så kör han förbi en lång 10-bilars klunga.. det kallar iaf jag omdömeslöst. 

Ganska barnsligt att du skall börja på att kalla mig moral-tant bara för att jag klarar av att hålla hastigheten och köra med omdöme, medan du och andra inte verkar kunna det!
Vad skall man kalla sånt beteende? Omoget!

Jag sitter inte i bilen och hytter med näven åt de som flyger förbi.. det är deras problem. Dock blir jag förbannad på dem som kör omdömeslöst (vilket inkluderar många som kör för fort).
Det tar längre tid att upptäcka något och agera utifrån en händelse (reaktionsförmåga) ju fortare man kör, trodde jag att du var medveten om men..

Jag är mycket väl medveten om att det finns många där ute som knappt har en aning om hur man kör trafiksäkert och jag försöker köra så att jag inte skall vara en av dem. Bara en sån sak som placering vid vänstersväng och korsande körfält av mötande trafik verkar många där ute inte ha en suck om hur det bör gå till... tar upp hela körfältet innan/vid sväng osv.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

461 Inlägg
10 juli 2006
fan okkar, lite besviken på dig, va la onödigt att stanna när du hade farten uppe;)

When You Feel Like U Have Full Control!
You Are Not Drivig Fast Enough!
http://www.youtube.com/watch?v=8BHqINOSdWE

Avstängd
257 Inlägg
10 juli 2006
fick 1400 i böter för 1½ vecka sedan hehe han bromsa ner lite annars hade kortet rykt smile

Garaget.org suger balle. Zatzy är de enda rätta

Sök